خوراک سبزیجات با سس سفید؛ مقوی و لذیذ
کد خبر: ۵۶۲۸۸
تاریخ انتشار: 2016 November 28    -    ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
کدو، بادمجان، سیب زمینی، هویج و گوجه فرنگی را خوب شسته و به شکل حلقه حلقه خرد می‌کنیم.روغن را در ظرفی مناسب ریخته، پیاز خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم، تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود.امروز برای شما طرز تهیه‌ی غذایی مقوی و لذیذ را آماده کرده‌ایم. در این غذا، پروتئین‌ها، فیبر و ویتامین‌های زیادی مانند روی و پتاسیم وجود دارد. شکل غذای مورد نظر نیز برای کودکان جذاب است. برای دیدن دستور تهیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.
خوراک سبزیجات با سس سفید؛ مقوی و لذیذ
 
خوراک سبزیجات با سس سفید؛ مقوی و لذیذامروز برای شما طرز تهیه‌ی غذایی مقوی و لذیذ را آماده کرده‌ایم. در این غذا، پروتئین‌ها، فیبر و ویتامین‌های زیادی مانند روی و پتاسیم وجود دارد. شکل غذای مورد نظر نیز برای کودکان جذاب است. برای دیدن دستور تهیه‌ی این غذای خوشمزه، با ما همراه باشید.

مواد لازم:
کدو: سه عدد کوچک
بادمجان: دو عدد
هویج: دو عدد
پیاز متوسط: یک عدد
گوشت خرد شده: نیم کیلو
گوجه فرنگی: دو عدد
روغن: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
زردچوبه: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه: یک قاشق چایخوری
سیر: دو حبه
سیب زمینی: دو عدد
نخودفرنگی: نصف پیمانه
جعفری خرد شده: به میزان لازم
رب گوجه: دو قاشق غذاخوری
شیر: یک لیتر
آرد: سه قاشق سوپخوری
نمک: نصف قاش چایخوری
فلفل: کمی
آب مرغ: یک پیمانه
کره: به میزان لازم

طرز تهیه:

کدو، بادمجان، سیب زمینی، هویج و گوجه فرنگی را خوب شسته و به شکل حلقه حلقه خرد می‌کنیم.روغن را در ظرفی مناسب ریخته، پیاز خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم، تفت می‌دهیم تا طلایی رنگ شود. سپس گوشت خرد شده را به آن اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم تا آب آن خشک شود. سپس به ترتیب هویج، کدو، بادمجان، سیب زمینی، نخودفرنگی و گوجه فرنگی را به آن اضافه می‌کنیم و مواد را تفت می‌دهیم. بعد، سیر رنده شده، نمک و ادویه را به آنها اضافه می‌کنیم. 
در مرحله‌ی بعد، ظرفی مناسب انتخاب کرده (مانند آنچه در عکس مشاهده می‌کنید) و مواد را داخل ظرف قرار می‌دهیم. رب گوجه را با یک پیمانه آب مخلوط می‌کنیم و روی مواد می‌ریزیم و در آخر جعفری خردشده را روی مواد قبلی می ریزیم.

طرز تهیه‌ی سس سفید
یک تکه کره را در ظرفی مناسب ریخته روی حرارت قرار می‌دهیم تا آب شود سپس آرد را کم کم اضافه کرده و هم می‌زنیم تا رنگ آرد تغییر کند. 
آرد را از روی حرارت برمی‌داریم و شیر را آرام آرام به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم تا مخلوطی یک دست به وجود آید. سپس نمک و فلفل و آب مرغ را به آن اضافه می‌کنیم و روی حرارت قرار می‌دهیم. 
وقتی کمی سس ما غلیظ شد، آن را بر روی مخلوط سبزیجات می‌ریزیم و ظرف خوراک سبزیجات را داخل فر به مدت نیم ساعت قرار می دهیم.
خوراک سبزیجات ما آماده شد.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: mawdoo3
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار