دوپینگ گسترده با کوکائین
کد خبر: ۵۶۲۵۹
تاریخ انتشار: 2016 November 27    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰

گروه مشهور "فنسی بیرز" بعد از چند هفته سکوت خبری با یک گزارش طوفانی برگشت.


 این گروه با هک کردن سیستم کامیپوتری آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ پرونده پزشکی بسیاری از ورزشکاران مشهور دنیا را منتشر کرد.
 
پرونده‌هایی که این گروه منتشر کرده نشان می‌دهد بسیاری از ستاره‌ها ورزش دنیا به خصوص آمریکا قبل از رقابت‌هایی مثل المپیک از مواد نیروزا استفاده می‌کنند. در پرونده این ورزشکاران که نام‌های مطرحی مثل سرنا ویلیامز تنیسور شماره یک سابق زنان دنیا و سیمونه بایلز برنده سه طلای المپیک ریو هم در آن دیده می‌شود، WADA مجوز استفاده از مواد نیروزا به دلیل مشکلات پزشکی را صادر کرده است.
 
این گروه از حدود ۶ هفته پیش مطلبی منتشر نکرد و این شایعه که دیگر پرونده جدیدی در اختیار ندارد را قوت بخشید. گروه "فنسی بیرز" امروز بازگشت طوفانی به صدر اخبار دنیا داشت.
به گزارش CNN این گروه مجموعه‌ای از ایمیل‌های رد و بدل شده بین مقامات ارشد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و مقامات ورزش کشورهای دنیا را منتشر کرد.
 
در این مجموعه ایمیل مذاکراتی دیده می‌شود که در آن WADA و سازمان‌های ورزشی درباره پوشاندن دوپینگ ورزشکاران کشورهای مختلف تبادل نظر کرده‌اند.
 
در مهمترین بخش از این ایمیل‌ها آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا و WADA درباره نحوه مخفی کردن مصرف کوکائین دست‌کم دو ورزشکار آمریکایی حاضر در المپیک ریو تبادل نظر کرده‌اند. براساس این مکالمات حداقل دو نفر از ورزشکاران آمریکایی که یکی از آن‌ها زن است قبل از این رقابت‌ها برای کاهش وزن از ماده مخدر کوکائین استفاده کرده است.
 
به گزارش ABC در بخشی از این مکالمات آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به طرف آمریکایی اعلام کرده ماموران این آژانس سرزده از محل اردوی این ورزشکار بازرسی و مقدار قابل توجهی کوکائین کشف کرده‌اند.
 
براساس این گزارش در بخش دیگری از این ایمیل‌ها آژانس ملی مبارزه با دوپینگ آمریکا به WADA اعلام کرده گروه زیادی از ورزشکاران این کشور دوپینگ خونی کرده‌اند. در یکی از ایمیل‌ها یک مقام بلندپایه WADA به طرف آمریکایی گفته می‌داند ورزشکاران این کشور از پارامترهای خونی استفاده کرده‌اند.
 
به گزارش CNN ایمیل‌های منتشر شده توسط این گروه روس نشان می‌هد مصرف ویتامین‌ها و پروتئین‌های موجود در لیست داروهای ممنوعه برای ورزشکاران، بین ورزشکاران آمریکایی رواج بسیار زیادی دارد و آن‌ها مطمئن هستند که مصرف این داروها مشکلی برای آن‌ها ایجاد نخواهد کرد.
 
در این مجموعه ایمیل‌ها، نام بسیاری از مقامات ارشد آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ بین همکاران طرف آمریکایی برای پوشاندن دوپینگ ورزشکاران آمریکایی دیده می‌شود.

منبع:سایت90

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار