رمز‌گشایی از قتل کثیف پدر و مادر
کد خبر: ۵۶۲۵۷
تاریخ انتشار: 2016 November 27    -    ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
صبح روز بیست‌و‌یکم خرداد‌ماه سال گذشته بود که دود سیاه‌رنگی ناشی از آتش‌‌سوزی یک خودرو در زمین‌های زراعی به هوا بلند شد و نظر اهالی روستای دوست‌‌آباد، از توابع مشهد، را به خود جلب کرد.

در حالی که آتش این سواری زبانه می‌کشید، اهالی روستا از مرد گرفته تا زن و بچه، به سمت خودرو دویدند تا شاید بتوانند به سرنشینان احتمالی محبوس‌شده در آن کمک کنند، اما دیگر کار از کار گذشته‌بود و ٩٠درصد این سواری زیر حمله حریق بود و زبانه‌های آتش اجازه نزدیک‌شدن به پراید را نمی‌داد.

در حالی که مردم مشغول خاموش‌‌کردن آتش این خودرو بودند، موضوع به آتش‌نشانی اعلام شد و ماموران اطفای حریق به همراه عوامل انتظامی و اورژانس، به محل حادثه Incident اعزام شدند که با حضور آتش‌نشانان در محل و با استفاده از تجهیزات اطفایی، این حریق مهار شد.

کشف ٢ جسد سوخته

پس از خاموش‌شدن آتش، یکی از ماموران که برای بررسی دقیق خودروی سوخته به سمت آن رفته‌بود، بعد از چند دقیقه، با فریادش که «دو جنازه اینجاست»، مجددا نظر تماشاچیان این حادثه تلخ را به خود جلب کرد.

تحقیقات بعدی نشان داد که دو نفر هنگام حادثه در این خودرو، نشسته بر روی صندلی عقب این خودروی سواری، حضور داشته‌اند و در آتش کاملا سوخته‌اند.

با کشف این اجساد، پرونده ابعاد تازه‌تری به خود گرفت و ماموران بلافاصله موضوع را به مقام قضایی گزارش کردند. با حضور بازپرس ویژه قتل، تحقیقات درخصوص شناسایی اجساد و علت وقوع حادثه آغاز شد.

طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده در صحنه حادثه، احتمال قتل Murder دو متوفی در این حادثه تلخ که بعدا مشخص شد یک زن و مرد میان‌سال بوده‌اند وجود داشت؛ لذا دستورهای لازم از سوی مقام قضایی برای شناسایی صاحب خودرو به پلیس Police داده‌شد و اجساد دو قربانی این حادثه نیز برای بررسی دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شدند.

ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و گرفتن استعلام از شماره پلاک انتظامی این خودرو، سرانجام، مالک آن که مردی جوان بود را شناسایی و به مرکز فرماندهی پلیس آگاهی احضار کردند.

مالک سواری پراید در مواجهه با ماموران، پس از اطلاع از این حادثه هولناک، اظهار کرد که خودرویش را در سال٨۶ به فردی به نام «م. ق.» فروخته، ولی هنوز این فرد برای تعویض پلاک آن اقدام نکرده‌‌است.

زمانی که کارآگاهان پلیس آگاهی مشغول تحقیقات بودند، هویت دو متوفی این حادثه که با مشخصات مالک دوم خودروی سواری برابری داشت، از سوی پزشکی قانونی شناسایی و اعلام شد.

با شناسایی قربانیان این حادثه، پلیس آگاهی به سراغ خانواده آنان رفت که در ادامه تحقیقات، مشخص شد دو متوفی با پسر جوان خود به نام شهرام زندگی می‌کرده‌اند.

اعتراف به قتل مادر و پدر

شهرام در حالی با ماموران روبه‌رو شد که دستانش به‌شدت می‌لرزید و حالتی مضطرب داشت که همین ظن ماموران را برانگیخت و او را برای پاره‌ای توضیحات به پلیس آگاهی بردند. شهرام ابتدا منکر هرگونه نقشی در این پرونده بود و ادعا می‌کرد که اصلا از این ماجرا خبر نداشته‌است، اما دربرابر بازجویی‌های کارآگاهان باتجربه پلیس آگاهی، چاره‌ای مقابل خود ندید و پس از کمی مِن‌ومِن‌کردن، سرانجام، پرده از راز این جنایت Crime برداشت و در اظهاراتی تکان‌دهنده، اعتراف کرد: من پدر و مادرم را کشته‌ام. روز حادثه، پدر و مادرم برای میهمانی به خانه خاله‌ام رفته‌بودند و ساعت٢٣:٣٠‌ شامگاه بیست‌ویکم خرداد بود که به خانه برگشتند. آن‌ها مدام سر مسائل کوچک با هم جر و بحث داشتند و در این دعوا، همیشه مادرم مظلوم واقع می‌شد و پدرم او را خیلی اذیت می‌کرد. آن شب هم طبق روال روزهای گذشته، دعوایشان بالا گرفت و پدرم تصمیم گرفت داخل ماشین بخوابد. من که جز عصبانیت چیز دیگری در وجودم نبود، به سراغش رفتم و روی صندلی عقب نشستم. نمی‌دانم آن لحظه چه شد که با شیشه نوشابه چند مرتبه به سرش زدم. مادرم که به دنبال من آمده‌بود و این صحنه را مشاهده کرده‌بود، جلو آمد و شروع کرد به ناسزا گفتن. من هم که حال خودم را نمی‌فهمیدم، با گلدانی که در کنار حیاط قرار داشت به سرش کوبیدم. در آن لحظه، نمی‌دانم که نفس می‌کشیدند یا نه. آنان را سوار ماشین کردم و به سمت منطقه توس حرکت کردم تا اینکه خودرو را در کنار کال زرکش متوقف کردم و سپس، ماشین را آتش زدم و از منطقه

دور شدم. دلم برای مادرم می سوزد که پاسوزم شد.

قصاص پسر جنایت‌کار

این پرونده پس از رازگشایی و بازسازی صحنه جنایت و همچنین تکمیل تحقیقات، هفته گذشته برای اعلام نظر، در اختیار شعبه اظهارنظر دادسرای عمومی و انقلاب مشهد قرار گرفت که در این‌خصوص، قاضی Judge مهدی امانی به خبرنگار ما گفت: متهم اصلی پرونده در قسمتی از اظهاراتش به پلیس گفته‌است که با پدرش دشمنی داشته و از اینکه او را به قتل رسانده ناراحت و پشیمان نیست. علاوه‌بر این، ضربه با شیء سخت به نقاط حساس بدن (سر انسان) نشانگر نیت، قصد و علم متهم در قتل عمدی بوده‌است.

وی با اشاره به صدور کیفرخواست این پرونده، عنوان کرد: با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم (پدر، مادر و فرزندان مقتولان) و طبق مقررات قضایی، به استناد مواد بند الف ماده٢٩٠، ٣٠١، ٣٨١، ۴١٧، ۴٣۶، ٧٢٢ و ٧٢٣ قانون Law مجازات اسلامی مصوب سال٩٢ و مواد۶١٢ و۶١۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال٧۵، متهم به قتل به اتهام ارتکاب دو فقره قتل عمدی زن و مرد مسلمان و جنایت بر میت از طریق سوزاندن جسد هردو مقتول، به پرداخت دیه برای دو مقتول، دو حبس ١٠ساله و به دو مرتبه قصاص محکوم خواهدشد.

قاضی امانی افزود: این حادثه از فجیع‌ترین قتل‌های سال گذشته در مشهد بود که با وجود تاکیدات اسلام و قرآن در خصوص احترام به والدین،شاهد وقوع این حادثه هولناک بودیم.
 
اتاق خبر24
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار