مشهورترین مغز جهان+عکس
کد خبر: ۵۶۱۶۲
تاریخ انتشار: 2016 November 26    -    ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
مغزی که در تصویر زیر مشاهده می کنید مشهورترین مغز جهان است. این مغز متعلق به مردی به نام «هنری گوستاو مولیسون» است که با نام «بیمار HM» شناخته می شود. هنری حافظه ای داشت که تنها چند دقیقه طول می کشید در نتیجه عمل جراحی مغزی که در سال 1953 انجام شد و صرع شدید او را متوقف کرد. او در سال 1926 متولد شد و از صرع مقاوم به درمانی رنج می برد که به تصادف او در نه سالگی با دوچرخه نسبت داده می شود. هنری قبل از اینکه به جراح مغز و اعصاب در بیمارستان هارتفور مراجعه کند سال ها از تشنج رنج می برد.
 
او در سال 1953 تحت عمل جراحی قرار گرفت و صرعش درمان شد، اما توانایی اش برای ایجاد خاطرات جدید از بین رفت، که بیماری فراموشی جلورونده نام دارد. او 55 سال دیگر هم بعد از عملش زندگی کرد بدون اینکه بتواند حتی یک خاطره جدید ثبت کند و در آن زمان به طور کامل توسط جامعه علمی مورد مطالعه قرار گرفت. مغز هنری از آن جهت مهم است که به دانشمندان اجازه داد جای دقیقی که عملکرد حافظه در مغز از آن سرچشمه می گیرد را مشخص کنند. (هیپوکامپ) اما با این وجود هنری می توانست چیزهای جدید یاد بگیرد، مثلا می توانستند چیزهایی مثل ماز را بهتر انجام دهد اما نمی توانست به یاد آورد که ماز بازی کرده است. همچنین بخش هایی از زندگی خود قبل از عمل جراحی را به یاد می آورد که نشان دهنده انواع مختلف حافظه (کوتاه مدت، بلندمدت، آگاهانه و ناآگاهانه) بود و این که محل قرارگیری همه آن ها در هیپوکامپ نیست.
 
قبل از مغز هنری، حافظه یک مفهوم کاملا انتزاعی بود. هنگامی که هنری در سال 2008 درگذشت مغز او به بخش نظارت مغز در دانشگاه سن دیگو اهدا شد. از آن زمان مغز او به 2401 بخش با ضخامت 70 میکرون تقسیم شده است.
 
مشهورترین مغز جهان 
 
مشهورترین مغز جهان 
 
مشهورترین مغز جهان 
 
مشهورترین مغز جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار