مورد عجیب مومیایی جان تورینگتون+عکس
کد خبر: ۵۵۸۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 23    -    ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
۱۷۱ سال قبل دو کشتی با ۱۳۴ خدمه از بریتانیا به راه افتادند. و دیگر هیچگاه باز نگشتند. کاپیتان با تجربه در سفرهای پر خطر به قطب سر جان فراکلین این ماجراجویی را رهبری میکرد.
 
داستان وحشتناک کشتی های گمشده و مورد عجیب مومیایی جان تورینگتون

سال ۱۸۴۵ دو کشتی با نام های اچ ام اس اربوس و اچ ام اس ترور با ۱۳۴ خدمه از بندر greenhithe به را می افتند. دو کشتی از تکنولوژی روز آن دوره کاملا بهرمند بودند. برای ۳ سال آذوقه با خود حمل میکردند. در ۳ ماه اول سفر دریایی ۵ نفر از خدمه به خانه بازگردانده میشوند. و تعداد افراد دو کشتی به ۱۲۹ نفر تقلیل پیدا میکند. از این به بعد دیگر هیچ خبری از افراد زنده این دو کشتی به خانواده و یا ناوگان نیروی دریایی نمی رسد.

داستان وحشتناک کشتی های گمشده و مورد عجیب مومیایی جان تورینگتون

در طول سالها در ارتباط با این دو کشتی مفقود شده بحث های زیادی میشود. یکی از قوی ترین تئوری ها گیر کردن کشتی ها در یخ های منجمد کننده قطب است!

۱۸۵۰یعنی ۵ سال بعد از مفقود شدن کشتی ها محققانی از آمریکا و بریتانیا به سفری تحقیقاتی می روند. آنها  مسیر کشتی ها را که از پیش تعیین شده بود. دنبال میکنند. و بین راه با سه گور مواجه میشوند. این گورها تنها مدرک قطعی از وجود کشتی های گمشده در قطب هستند.

در سال۱۸۵۴ محقق اسکاتلندی جان رائی اسکیموهای ساکن در منطقه را پیدا میکند تا دلیل مرگ خدمه  را کشف کند.

جان کمی بعد متوجه میشود. مردم محلی اشیایی از کشتی های مفقود شده را در خانه هایشان نگهداری میکنند. اسکیموها او را به محلی میبرند. که استخوان های انسان ها را در آن نقطه یافته اند.جان استخوانها را بررسی میکند. و متوجه حقیقتی ترسناک میشود. استخوان ها شکسته و یا جویده شده اند. یعنی خدمه کشتی توسط آدمخوارها به قتل رسیده اند!

بین سالهای۱۸۸۰الی۱۸۹۰دیگر قطعی است خدمه به قتل رسیده و سپس خورده شده اند. اما بر خلاف تصور اولیه این عمل از مردم محلی سر نزده است. دلیل این امر اما از خراش های روی استخوان ها کشف شد. جای چاقوهای بسیار تیزی روی استخوان ها مشاهده شد. این مدل چاقوها در دسترس اسکیموهای ساکن آن منطقه نبود. پس چه کسانی دست به قتل عام زده اند؟ کمی بعد نتیجه گیری وحشتناکی از این اتفاق صورت گرفت. محققان متوجه شدند. چاقوها مربوط به خدمه کشتی است. به نظر می رسد گرسنگی باعث شد خدمه با هم گلاویز شوند بعد از قتل دست به آدمخواری بزنند…

داستان وحشتناک کشتی های گمشده و مورد عجیب مومیایی جان تورینگتون

باز کردن گورها اما ۱۳۸ سال بعد صورت گرفت. سرما به خوبی از اجساد محافظت کرده بود. و آزمایشات به روی  جسد کاملا سالم جان تورینگتون دید جدیدی به قضیه عجیب کشتی های گمشده داد.

بالای سر جان تورینگتون لوحی پیدا شد. روی لوح زمان دقیق مرگش ۱ ژانویه ۱۸۴۶ درج شده بود. بنا بر نوشته روی لوح جان تورینگتون تنها 20 سال از عمرش میگذشت.

تورینگتون با پیراهن و شلوار در تابوت قرار گرفته بود. دست ها، پاها و همچنین چانه بوسیله پارچه بسته شده بود. اما نکته عجیب در ارتباط با جسد او چشمانش است. که با وجود گذشت ۱۳۸ سال به صورت زنده به روبه رو خیره مانده است. در مقام مقایسه با دو جسد دیگر، تورینگتون بسیار سالم تر و حالت انسانی و بی  آلایش بیشتری دارد.

داستان وحشتناک کشتی های گمشده و مورد عجیب مومیایی جان تورینگتون

دانشمندان بدن تورینگتون را مورد آزمایش قرار دادند. بنا به گزارش آنها مرد جوان صورتی اصلاح کرده و موهای قهوه ای بلندی دارد. روی بدن او هیچ اثری از جراحت و یا کوفتگی مشاهده نشد. ضربه مغزی و یا سکته قلبی هم از لیست احتمالات مرگ خط خورد. با ۱۶۵ سانتی متر قد تنها چهل کیلو گرم وزن داشت. دانشمندان به این نتیجه رسیدند. مرد جوان از شدت گرسنگی فوت کرده است. کمی بعد تئوری جدیدی در این رابطه شکل گرفت. ادعای جدید در ارتباط با خفگی بر اثر گاز بود! اما هنوز دلیل قطعی برای مرگش پیدا نشده است.

داستان وحشتناک کشتی های گمشده و مورد عجیب مومیایی جان تورینگتون

دو فرد دیگری که در کنار جان تورینگتون به خواب ابدی فرو رفته بودند ویلیام براین و جان هارتنل نام داشتند. آنها به گور های خود بازگردانده شدند. و هنوز در همان محلی که برای اولین بار کشف شدند. به سر میبرند.

داستان وحشتناک کشتی های گمشده و مورد عجیب مومیایی جان تورینگتون

بقایای یکی از کشتی ها سال ۲۰۱۴ و دیگری ۲۰۱۶ پیدا شدند.
 
كافه ترك
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
1
خدا رحمتشون کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار