توصیه‌های پلیس برای رانندگی در برف و باران
کد خبر: ۵۵۸۲۳
تاریخ انتشار: 2016 November 22    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
سرهنگ مراد مرادی با اشاره به بارش نزولات آسمانی در کشور اظهارکرد: در زمان بارش برف و باران سطح آسفالت لغزنده شده و از این رو لازم است فاصله طولی خودروها از یکدیگر بیشتر شود و رانندگان با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی با بیان اینکه سرعت مطمئنه سرعتی است که احتمال وقوع تصادف در آن به حداقل و توانایی راننده در کنترل وسیله به حداکثر برسد، گفت: در این ایام سطح و افق دید رانندگان نیز کاهش می‌یابد.

مرادی درباره اینکه چرا هنگام بارندگی وضعیت ترافیک در شهری مانند تهران به شرایط بحرانی می‌رسد، گفت: به‌طور کلی در شبکه معابر تهران همواره شاهد ترافیک سنگین به خصوص در ساعات آغازین و پایانی روز هستیم که این وضعیت در شرایط بارانی و برفی به مرحله بحران می‌رسد چراکه سرعت متوسط خودروها و همینطور افق دید رانندگان کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این شرایط حتی یک ثانیه توقف خودرو می‌تواند سبب سنگین شدن حجم ترافیک شود، تصور کنید در میان هزاران خودرو، راننده یکی از آنها مهارت کافی را نداشته یا خورویش دچار نقص فنی شده و متوقف شود. همین اتفاق کافی است تا شاهد ترافیک سنگین در یک معبر باشیم.

وی با اشاره به سنگینی ترافیک در معابر اظهار کرد: در شرایط فعلی بهترین راه‌حل این است که شهروندان به وظیفه اجتماعی خود عمل کرده و از وسایل ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند.

مرادی توصیه‌هایی را هم به رانندگان ارائه کرد و گفت: رانندگان باید از ایمنی و وضعیت فنی خودروی خود مطلع بوده و در صورت اشکال آن را به تعمیرگاه ببرند. همچنین در صورت بروز تصادف یا نقص فنی نیز لازم است که راننده خودروی خود را به منتهی الیه سمت راست مسیر منتقل کند.

وی همراه داشتن یخ شکن را شرط دیگر رانندگی در شرایط برفی و بارانی اعلام کرد و افزود: رانندگان باید از سلامت برف‌پاک کن خودروی خود نیز مطمئن بوده و در شرایط برفی حتما با چراغ روشن رانندگی کنند.
منبع: خبرگزاری ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار