آیا آنفلوآنزای مرغی در تهران به مردم سرایت می‌کند؟
کد خبر: ۵۵۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 November 22    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی به استناد گزارش وزارت جهاد کشاورزی ایران که عنوان شده است که دو مرغداری در تهران مبتلا به آنفلوآنزای مرغی شده و 5600 مرغ تلف شدند، در این رابطه محمدمهدی گویا - رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی توضیحاتی ارائه کرد.

گویا با اشاره به اینکه آنفلوآنزای مرغی، ویروس H5N8 است که در حوزه پرندگان شناخته می‌شود، عنوان کرد: این ویروس به انسان منتقل نمی‌شوند و مردم از این بابت هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

گفتنی است، رویترز اعلام کرده است که سازمان بهداشت جهانی دام با اشاره به گزارش وزارت جهاد کشاورزی ایران نوشته است: ایران گزارش داده 2 مرغداری در تهران مبتلا به آنفلوآنزای مرغی با سویه H5N8 شده است.

سازمان بهداشت جهانی دام در وبسایت رسمی خود گزارش داده که شیوع آنفلوآنزا باعث کشته شدن 5 هزار و 600 مرغ از کل 283 هزار و 500 مرغی شده که در این مرغداری نگهداری می‌شده است، بقیه مرغ‌ها برای جلوگیری از شیوع در کشتارگاه‌ها کشته شده‌اند.

وزارت جهاد کشاورزی ایران به سازمان بهداشت جهانی گزارش داده است: بررسی‌ها برای ردیابی منشأ آلودگی در حال انجام است تا از جلوی انتشار آن به دیگر مناطق گرفته شود.

بر اساس این گزارش ویروس H5N8 در انسان‌ها دیده نشده است اما موجب آلودگی پرندگان وحشی و مرغداری‌ها در چند کشور اروپایی و نیز اسرائیل شده است.

مرجع : تسنیم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
این مرغها نیان تو سفره مردم........اخه انصاف ووجدان بعضی ها ته کشیده.............
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار