نبرد مرگبار دو گوزن نر قطبی +تصاویر
کد خبر: ۵۵۷۸۳
تاریخ انتشار: 2016 November 22    -    ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
دو گوزن قطبی نر یا موس در فصل جفتگیری دست به نبردی مرگبار زدند که به مرگ دردناک هر دو مبارز انجامید.

 دو طبیعت گرد در نیمه ماه نوامبر با صحنه ای بسیار نادر در آلاسکا روبرو شدند : اجساد یخزده دو موس نر با شاخ هایشان به هم گیر کرده که در میان یخی به ضخامت بیش از 20 سانتیمتر در آبهای اونالاکلیت در ساحل دریای برینگ در آلاسکا محفوظ مانده بود.

این دو موس نر با توجه به فصل جفتگیری به احتمال زیاد بر سر ماده ها و شاید بر سر قلمرو با هم به نبرد پرداختند. در جریان جنگی تا پای جان شاخ های بزرگ و پهن آنها به هم گیر کرده به طوری که قادر به جدا شدن از هم نبودند.

دو حیوان در همان حال به روی قشر نازک یخ رفته و در پی شکسته شدن آن به داخل آب کم عمق فرو رفتند. با افزایش سرما بر ضخامت یخ افزوده شده و دو حیوان که به دلیل درگیر بودن شاخ هایشان قادر به خروج از آب نبودند ، به همان شکل یخ زدند.

جف اریکسون و براد وبستر هنگام طبیعت گردی به اجساد این دو موس برخوردند. فقط قسمتی از شاخ ها و بخشی از بدنشان از میان یخ قطور بیرون مانده بود.

بیل ساموئل بیولوژیست بازنشسته و کارشناس گوزن های قطبی ( موس) در دانشگاه آلبرتا کانادا می گوید : هرگز چنین چیزی را ندیده است. با این حال، با توجه به قدرت این جانوران عظیم الجثه و شکل ناموزون شاخ های پهنشان امکان اینکه شاخ های آنها در نبردی سنگین به شکلی به هم گیر کنند که امکان جدا شدنشان وجود نداشته باشد، امری محتمل است.

ساموئل می افزاید: این اتفاق نادر هنگامی رخ می دهد که دو جانور نر از نظر هیکل و قدرت با هم برابری کرده و هیچ یک برتری رقیب را نپذیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
جام جم آنلاين
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار