سفر رئیس جمهوری اسلوونی به تهران
کد خبر: ۵۵۷۱۴
تاریخ انتشار: 2016 November 21    -    ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
«بروت پاخور» رئیس جمهوری اسلوونی عصر امروز -دوشنبه- به منظور انجام دیدار رسمی و مذاکرات دوجانبه سیاسی و اقتصادی با مقامات ایران از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) وارد تهران شد و مورد استقبال حمید چیت چیان وزیر نیرو قرار گرفت.

«کارل ویکتور اریاوتس» معاون نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسلوونی هفته گذشته اعلام کرد: «سفارت این کشور در ماه نوامبر (آبان - آذر ) سال جاری میلادی در تهران بازگشایی می شود.»

همچنین «داریا بادواژ کورت» معاون وزیر خارجه اسلوونی نیز سه هفته پیش در دیدار با محمدجواد ظریف با اشاره به سفر رئیس جمهوری کشورش به ایران گفت: «همزمان با سفر او، سفارت این اسلوونی در تهران نیز افتتاح خواهد شد.»

سفارت جمهوری اسلوونی در تهران بیست و سوم اسفندماه 1391 به خاطر سیاست های ریاضت اقتصادی این کشور بسته شد.

مراسم استقبال رسمی از «بروت پاخور» رئیس جمهوری اسلوونی فردا برگزار می شود.

قرار است فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور نیز فردا -سه شنبه- در نشستی مشترک راه های گسترش همکاری میان تهران- لیوبلیانا را بررسی کنند.

باردیبهشت ماه امسال نشست مشترک اقتصادی دو کشور در اتاق ایران برگزار شد و شماری از مدیران و نمایندگان شرکت‌های تجاری و اقتصادی و بانک‌های اسلوونی، درباره راه‌های توسعه همکاری جمهوری اسلامی ایران و اسلوونی تبادل نظر کردند.

اسلوونی ساختار اقتصاد صنعتی دارد و 75 درصد تولید ناخالص داخلی آن به صادرات متکی است.

بر اساس آمارهای رسمی، حجم مبادلات تجاری ایران و اسلونی در سال های گذشته کاهش یافت و از 96 میلیون یورو در سال 2011 میلادی (1390 خورشیدی) به 46 میلیون یورو در سال 2012 و به 25 میلیون و 500 هزار یورو در سال 2013 رسید.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار