نخستین قرآن ابریشمی در جهان آماده شد+عكس
کد خبر: ۵۵۷۰۱
تاریخ انتشار: 2016 November 21    -    ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
"تونزاله محمدزاده" نام بانویی از جمهوری آذربایجان است که با بکارگیری خلاقیت معنوی خود توانسته است بعد از 3 سال تلاش شبانه روزی، برای اولین بار، نخستین کتاب قرآن ابریشمی را تقدیم جهانیان کند.

سوره‌‌های مبارک در این قرآن کریم در زیبایی خاصی، بر روی صفحات ابریشمی به رنگ مشکی براق نقش بسته‌‌اند که تمامی آیه‌‌ها با استفاده از نخ‌‌هایی از جنس طلا و نقره نگارش شده‌‌اند.

این قر‌آن مقدس، که دارای ابعاد 29 x 33 سانتی متر می‌‌باشد از 50 متر پارچه ابریشم، آماده شده و پوشش جلدی آن نیز از جنس چرم است.

این هنرمند آذربایجانی الاصل که ساکن کشور ترکیه است، در خصوص این قرآن، هنر ابتکاری خود را مسئولیتی بزرگ برای خود دانسته و ابراز کرده: وقتی برای اولین این پیشنهاد به من داده شد، ابتدا تردید کردم چون این مسئولیتی بسیار بزرگ بود که باید به نحو احسن انجام می‌‌دادم لذا بعد از فعالیت در طول سه سال توانستم این کتاب را آنگونه که لایق کلام خداوند است آماده کنم.

وی در خصوص احساس خود نیز بیان داشته است: پیش از این نیز با ابریشم کار کرده بودم اما بسیارخوشحال و شاد هستم که نخستین کتاب ابریشمی ای که کار کرده ام " قرآن کریم " است.

گفتنی است این هنرمند آذری که صاحب امتیاز حقوقی تألیف آثار و نشر نیز است، دانشگاه هنر خود را به پایان رسانده و هم اکنون دانشجوی دکترای صنعت تاریخ در دانشگاه مرمره استانبول می‌‌باشد.

 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار