ژنرال ضد ایرانی ، وزیر جنگ ترامپ شد
کد خبر: ۵۵۶۴۶
تاریخ انتشار: 2016 November 21    -    ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
ترامپ در نظر دارد فردی را به سمت وزیر دفاع خود انتخاب کند که می‌گویند اوباما نتوانسته مواضع افراطی وی در برابر ایران را تحمل کند و خانه‌نشینش کرده است.

ژنرال ضد ایرانی ، وزیر جنگ ترامپ شد

يک روز از پس از ملاقات با ژنرال بازنشسته «جیمز متیس»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت که وی گزینه نهایی برای تصدی پست وزارت دفاع در دولتش خواهد بود.

«دونالد ترامپ» دیروز در برج خود در منهتن با ژنرال متیس دیدار کرده و برنامه‌های وی برای هدایت ارتش آمریکا را شنیده بود.

آنطور که خبرنگار سی‌ان‌ان دیده و شنیده، ترامپ که گویا از این ملاقات بسیار خوشحال بود، امروز در برابر خبرنگار رویترز از ژنرال متیس تمجید کرد و ژفت: «دیروز خیلی خیلی تأثیرگذار بود. (او) یک ژنرال واقعی در میان ژنرال‌هاست.»

جیمز متیس از سال 2010 تا 2013 به عنوان یازدهمین فرمانده قرارگاه مرکزی ارتش آمریکا به کشورش خدمت کرد ولی در سال 2013 به ناگاه پس از 44 سال، رخت نظام را از تن بیرون کرد و بازنشست شد.

رسته اصلی این ژنرال چهارستاره در میان تفنگداران دریایی تعریف شده و به واسطه حضور در خطرناک‌ترین نقاط درگیری، احترام و شهرت خاصی در میان تفنگداران دارد اما شهرت ژنرال به این عزت و احترام ختم نمی‌شود.

نشریه فارن‌پالیسی همان روزها نوشته بود که ژنرال متیس در سال 2013 به خاطر داشتن دیدگاه افراطی و تندورانه در خصوص نحوه مقابله با ایران، از سوی «باراک اوباما» به بازنشستگی پیش از موعد مجبور شده بوده است.

 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار