چرا با وجود رژیم لاغری، لاغر نمی شویم
کد خبر: ۵۵۳۲
تاریخ انتشار: 2015 July 22    -    ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
کارشناسان به تازگی دلایل عدم موفقیت افرادی که رژیم‌ غذایی لاغری می‌گیرند را کشف کرده‌اند.

عدم مصرف به اندازه آب یکی از دلایل عدم موفقیت رژیم‌غذایی است. آب خوردن علاوه بر رفع تشنگی می‌تواند یک عامل بازدارنده احساس گرسنگی و سرکوب‌کننده اشتها باشد.

 
افرادی که رژیم لاغری گرفته‌اند باید به تناسب فعالیت فیزیکی روزانه خود و درجه حرارت هوا حتما به میزان فراوان آن بنوشند، به‌ویژه هنگامی که دچار احساس گرسنگی کاذب می‌شوند.
 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تعیین مقدار دقیق مصرف هر ماده ریز مغذی شامل پروتئین، چربی و کربوهیدرات در هر وعده غذایی و اینکه چه نوع ریز مغذی‌هایی در هر وعده غذایی باید مصرف شود از جمله عوامل موفقیت رژیم لاغری است.

 
تنها گرفتن رژیم‌غذایی حتی از سخت‌ترین و سنگین‌ترین نوع آن بدون انجام ورزش و فعالیت فیزیکی نمی‌تواند سبب کاهش وزن شود و این دو عامل مکمل هم هستند.

ورزش کردن سبب تقویت عضلات، شکسته شدن مولکول‌های چربی و سوزانده شدن کالری بیشتر می‌شود که مانند یک مکمل درمانی به کمک رژیم‌غذایی فرد می‌شتابد و وزن او را در یک بازه زمانی کوتاه‌تری کم می‌کند.


بررسی وزن توسط اندازه‌گیری روزانه آن با ترازو یکی دیگر از فاکتور‌های موفقیت در رژیم‌غذایی است زیرا فرد از تغییرات وزن خود باخبر شده از شکستن رژیم‌غذایی دست برداشته و یا با جدیت بیشتر آنرا ادامه می‌دهد.


مصرف امگا3 با نظارت پزشک به هنگام گرفتن رژیم‌غذایی لاغری نیز می‌تواند سبب تغییرات در سطح سلولی و ذخیره کمتر چربی در سلول‌های بدن و لاغر‌شدن سریعتر شود.

یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت و یا عدم موفقیت افراد هنگامیکه رژیم لاغری گرفته‌اند کنترل بر روی میزان کافی و مناسب خواب است.


خواب کم سبب تولید گرلین بیشتر (هورمون تحریک‌کننده اشتها) و تولید کمتر لپتین (هورمون کاهنده میل به خوردن غذا) می‌شود و این سبب چاقی در افراد می‌شود.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در هنگام پیروی از یک رژیم‌غذایی حتما ساعت خواب خود را تنظیم‌کننده و به‌ ویژه از بیدار ماندن تا دیروقت اجتناب کنند زیرا اینکار باعث تحریک اشتها و تمایل به خوردن غذا در آنان می‌شود.

جام نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار