نقض حریم شخصی در فیس بوک
کد خبر: ۵۴۷
تاریخ انتشار: 2015 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
مقامات اروپایی می‌گوید: فیس بوک با ردگیری کاربران آنلاین بدون جلب رضایت آنها قوانین حریم شخصی این قاره را نقض کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان: مقامات اروپایی می‌گوید: فیس بوک با ردگیری کاربران آنلاین بدون جلب رضایت آنها قوانین حریم شخصی این قاره را نقض کرده است.

در اساس گزارش کمیسیون حفاظت از حریم شخصی بلژیک، مدیران فیس بوک به تازگی پاسخگوی سوالاتی در مورد نحوه جمع آوری اطلاعات از کاربران خود بوده اند. آنها از کاربران اینترنت خواسته اند نرم افزارهایی را برای حفاظت ار حریم شخصی خود نصب نمایند تا جلوی جمع آوری اطلاعات شخصی خود را توسط سایت های ثالث و از جمله فیس بوک بگیرند.

مساله نگران کننده این است که حتی اگر کاربران فاقد حساب کاربری در فیس بوک باشند ممکن است اطلاعاتشان توسط این سایت به شیوه های گوناگون و در زمان استفاده از سرویس های ثالث جمع آوری شود.

مقامات بلژیکی این اطلاعات را با همکاری نهادهای نظارتی و رگولاتوری در آلمان، هلند، فرانسه و اسپانیا جمع آوری کرده اند. به گفته آنها فیس بوک از به رسمیت شناختن رویه قضایی اتحادیه اروپا و همکاری با کشورهای مذکور خودداری کرده است. فیس بوک خود را تنها موظف به تبعیت از قوانین ایرلند می داند، زیرا مقر اروپایی آن در این کشور قرار دارد. علت انتخاب این کشور قوانین مالیاتی و قضایی نسبتا سهل گیرانه است.

برخورد فیس بوک با انتقادات رگولاتورهای اروپایی موجب ناراحتی آنها شده و آنان از مدیران این شبکه اجتماعی خواسته اند پاسخ های دقیقی به سوالاتشان بدهند. در مقابل فیس بوک مدعی است به شدت تلاش می کند تا کنترل کاربران بر آنچه که به اشتراک می گذارند را ممکن کند.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار