بره آهویی که از یک بز، شیر می نوشد!+عکس
کد خبر: ۵۴۲
تاریخ انتشار: 2015 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
یک بره آهو در سایت احیا و تکثیر گونه های شاخص جانوری «سلامی» خواف، در خراسان رضوی، یک بز را به مادرخواندگی پذیرفته و از او شیر می نوشد.
 
این بره آهو که توسط یک چوپان فهیم در شرایطی که بصورت سرگردان در منطقه ای موسوم به «حوض شاهزاده» رها بوده و به سایت انتقال یافته است، تنها 45 روز دارد و چون هنوز دوران شیرخوارگی را می گذراند، یک بز را به مادرخواندگی پذیرفته و روزانه چندین نوبت، از او شیر می نوشد.

بره آهویی که از یک بز، شیر می نوشد!+عکس

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف در توضیح این پدیده گفت: بره هایی که از متخلفان به دست می آید، چون امکان رهاسازی در طبیعت را ندارند، به محیطهایی مانند سایت های احیا و تکثیر گونه های جانوری انتقال می یابد تا با تغذیه دستی از مرگ نجات پیدا کنند اما از آنجایی که تغذیه دستی، حیوانات را با انسان مانوس می کند، گونه هایی که به این طریق رشد یافته اند، امکان رهاسازی در محیط طبیعی خود را از دست می دهند.

عباس طاهریان افزود: محیطبان های سایت احیا و تکثیر گونه های شاخص جانوری سلامی در شهرستان خواف برای جلوگیری از این مشکل، دست به ابتکار جالب توجهی زدند. آنها این بره آهو را در کنار یک ماده بز و برغاله اش قرار دادند، پس از مدت کوتاهی، بره آهو، بز را به مادرخواندگی پذیرفت، ماده بز هم پذیرفت که این بره آهو، در کنار بزغاله اش، از پستان او شیر بنوشد. حالا مدتی است که این بره آهو در کنار بزغاله، به شکل کاملا طبیعی، از شیر بز تغذیه می کند.

بره آهویی که از یک بز، شیر می نوشد!+عکس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف ادامه داد: با این ابتکار، بره آهو پس رسیدن به سن مناسب، امکان رهاسازی در طبیعت را از دست نمی دهد چرا که تغذیه اش در یک فرایند نیمه طبیعی انجام شده که انسان دخالتی در آن نداشته است.

سایت احیا و تکثیر گونه های شاخص جانوری سلامی خواف در سال 1386 با هدف احیای گونه جبیر(غزال ایرانی) راه اندازی شده و هم اکنون میزبان 15 رأس جبیر، 13 رأس قوچ و میش و 2 راس آهو است.

منبع: قدس آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار