نجات زن و شوهر ناپدید شده در آبهای ارومیه
کد خبر: ۵۲۹۱
تاریخ انتشار: 2015 July 19    -    ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
این زن و شوهر اورمیه ای که برای آب تنی در اطراف پل میانگذر دریاچه اورمیه رفته بودند با وزش تندباد ناگهان از چشم خانواده ناپدید شدند و تا ساعتها نشانی از آنها یافت نشد.

خانواده این زوج بعد از ناامیدی از یافتن شان بلافاصله امدادگران هلال احمر ایستگاه شهید کلانتری را در جریان حادثه گذاشتند که نهایتا بعد از جستجوی سه ساعته این اکیپ، پیکر نیمه جان این دونفر که بر اثر تلاطم دریا و نوشیدن مقدار زیادی آب شور وضعیت جسمانی مناسبی نداشتند زنده از آب گرفته و روانه مراکز درمانی کردند.

علی اکبر جوانمرد مدیر هلال احمر شهرستان اورمیه، عصر روز گذشته به خبرنگار آینانیوز گفت: خوشبختانه عملیات امدادرسانی و پزشکی روی مصدومین موفقیت آمیز بوده و این زوج جوان سلامتی خود را باز یافته اند.

همچنین سایت اطلاع رسانی هلال احمر آذربایجان غربی در این خصوص به نقل از مدیرعامل جمعیت استان گزارش داد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان بوکان به محض اطلاع از وقوع حادثه به منطقه اعزام و با تلاش چند ساعته این نیرو ها سرانجام پیکر بی جان این جوان از آب بیرون کشیده شد و تحویل مقامات ذیصلاح گردید.

دکتر سید زکریائی از وقع حادثه مشابهی در دریاچه ارومیه خبر داد گفت: دو تن از اعضای جوان یک خانواده نیز به هنگام شنا در منطقه حفاظت نشده و ایمن نشده دریاچه ارومیه دچار حادثه شدند.
وی در تشریح این ماجرا بیان کرد: غروب امروز این دو جوان بعد ورود به آب های شور دریاچه ارومیه به دلیل وجود جریان های آبی و همچنین وزش شدید باد از ساحل دور شدند که متاسفانه رفته رفته از دید سایر اعضاء خانواده محو می شوند.

این مقام امدادی افزود: پس از اطلاع نیرو های عملیاتی جمعیت هلال احمر شهرستان ارومیه، تیم جستجو و نجات این جمعیت به محل حادثه اعزام می شود ولی به علت عدم رویت مفقودین و همچنین از دست دادن روشنایی هوا بلافاصله 3 تیم امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام می گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ادامه اظهار کرد: پس از تلاش چند ساعته تیم های جستجو، خوشبختانه در نهایت این دو جوان پیدا شدند و با استفاده از قایق امدادی به ساحل انتقال یافتند و پس از تثبیت شرایط فیزیکی به منظور بررسی های بیشتر پزشکی توسط آمبولانس جمعیت هلال احمر به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان ارومیه انتقال داده شدند.

دکتر سید زکریائی با اشاره به عوامل به کار گیری شده در این حوادث بیان کرد: در حادثه دریاچه ارومیه 23 نفر از پرسنل، نجاتگران و امدادگران شهرستان ارومیه حضور داشتند و در مجموع این دو حادثه 27 نفر از عوامل امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی بکارگیری شد.

وی مجدد به افراد و خانواده هایی که در این روز های گرم سال به منظور استفاده از هوای مطبوع به کنار دریاچه ها و روخانه ها میروند هشدار داد که از شنا در مناطق "شنا ممنوع" که حفاظت نشده و پاک سازی نشده هستند، پرهیز کنند و حتما در حضور نجات غریق از لذت شنا در آب های آزاد بهره مند شوند.
برنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار