اختلال رشد کودکان را جدی بگیرید
کد خبر: ۵۲۲
تاریخ انتشار: 2015 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
تغذیه و عادت‌های تغذیه‌ای نادرست، بیماری، اختلالات هورمونی و... می‌توانند دلایل اختلال رشد در کودکان باشد.
یک فوق تخصص نوزادان از والدین کودکانی که اختلال رشد دارند خواست حتما پیگیری لازم جهت درمان کودک‌شان را انجام دهند.

دکتر علی اصغر عالی‌پور با بیان اینکه رشد کودکان از روی شاخص‌هایی همچون قد، وزن و سن سنجیده می‌شود، گفت: کودکانی که قد و وزن‌ آن‌ها 10 درصد پایین‌تر از جداول رشد باشد، با اختلال رشد مواجه هستند و حل مشکل آن‌ها نیاز به پیگیری دارد.

این فوق تخصص نوزادان افزود: کودکانی هم که وزن آن‌ها بر اساس جداول رشد 90 درصد به بالا باشد با اختلال رشد مواجه هستند که به آن اختلال رشد چاقی اطلاق می‌شود؛ چراکه وضعیت رشد این کودکان هم نیاز به پیگیری دارد.

عالی‌پور افزود: کودکان سالم کودکانی هستند که قد و وزن متناسب با سن خود داشته باشند و کودکانی که قد و وزن آن‌ها خارج از رنج جداول رشد باشد در معرض خطر و مشکل قرار دارند.

وی با بیان اینکه اختلال رشد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، گفت: تغذیه و عادت‌های تغذیه‌ای نادرست، بیماری، اختلالات هورمونی و... می‌توانند دلایل اختلال رشد در کودکان باشد.

عالی‌پور با بیان اینکه درصد خیلی کمی از کودکان به دلیل اختلال در غدد و اختلال هورمونی با مشکل اختلال رشد مواجه هستند، گفت: برای تشخیص این مسئله تست هورمون‌شناسی در مورد کودک انجام می‌شود.

این فوق تخصص نوزادان با تاکید بر اینکه اختلال رشد در کودکان نیاز به درمان دارد، از والدین کودکانی که اختلال رشد دارند خواست تا حتما پیگیری لازم را در مورد کودکان‌شان انجام داده و نسبت به درمان او اقدام کنند، چراکه اختلال رشد می‌تواند مشکلات زیادی را برای کودک بوجود آورد.

عالی‌پور گفت: اختلال رشد در موارد کم وزن بودن کودک می‌تواند باعث بروز سوء تغذیه و در موارد اختلال رشد چاقی می‌تواند زمینه‌های اضافه وزن، چاقی و سایر مشکلات و بیماری‌های مرتبط با آن را برای کودک در پی داشته باشد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار