بازی‌های آنلاین تفریح یا تهدید...!؟
کد خبر: ۵۱۸
تاریخ انتشار: 2015 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱
با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و توسعه اینترنت همراه، بازی‌های اینترنتی آنلاین رواج یافته و به تهدید بزرگی برای کاربران تبدیل شده است.
رئیس پلیس فتای استان سمنان بیماری‌های روانی،انزوای اجتماعی و افسردگی را از آثار منفی اعتیاد به بازی‌های آنلاین عنوان و تأکید کرد: دسترسی آسان به اطلاعات شخصی و محرمانه بازیگران نیز از مهم‌ترین تبعات آن است.

سرهنگ سیدعلی میراحمدی، رئیس پلیس فتای استان سمنان، در تشریح این مطلب گفت: امروزه اینترنت جایگاه ویژه‌ای در ساختار زندگی خانواده‌ها پیدا کرده است و رایانه به عنوان یک وسیله اما با کاربردی متفاوت‌تر، متنوع‌تر و فراتر وارد شده و عرصه زندگی اجتماعی را دچار تغییر و تحول کرده و روابط اجتماعی جدیدی با ویژگی‌های نوین در جامعه حاکم ساخته است.

وی افزود: با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و توسعه اینترنت همراه، بازی‌های اینترنتی آنلاین رواج یافته و به تهدید بزرگی برای کاربران تبدیل شده است.

میراحمدی به برخی از آثار منفی این بازی‌ها از جمله بیماری‌های روانی، انزوای شخصیتی و افسردگی اشاره و اضافه کرد: دسترسی آسان به اطلاعات شخصی و محرمانه بازیگران بازی‌های آنلاین نیز از مهم‌ترین تبعات آن است.

سرهنگ میراحمدی ادامه داد: بسیاری از بازی‌های آنلاین با حضور چند کاربر از نقاط مختلف جهان در اینترنت انجام می‌شود و بازیگران از طریق کنسول‌های بازی ویدئویی، رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و یا سایت‌های شبکه‌های اجتماعی به آن دسترسی دارند.

وی دسترسی کودکان و نوجوانان را به این بازی‌ها در کنار سه‌انگاری و گاهی تشویق والدین خطری بزرگ برای آنان خواند و تأکید کرد: انس بین کودکان و دستگاه‌های ارتباطی ذاتا تبعات بسیاری برای سلامت جسمی و روانی آنان به همراه خواهد داشت.

سرهنگ میر احمدی در ادامه برخی از تهدیدات بازی‌های آنلاین را به شرح ذیل مطرح کرد:
- در بازی های آنلاین ، برخی افراد از هویت های جعلی استفاده می کنند و نمیتوان به هویت واقعی افراد دست یافت.

- امکان لو رفتن اطلاعات شخصی شامل گذرواژه، آدرس ایمیل، آدرس وب سایت و یا خصوصیات افراد در خلال بازی های آنلاین وجود دارد.
- در جریان بازی ممکن است کاربر را با ترفندی خاص، ترغیب به دانلود نرم افزاری به منظور تسهیل در سرعت و ارتقای بازی نمایند، که امکان آلوده بودن نرم افزار دریافتی به ویروس متصور است.
-  هنگام خرید و فروش مجازی و آیتم های موجود در بازی ها اگر از پول واقعی استفاده می کنید باید نسبت به فعالیت و حضور کلاهبرداران احتیاط کنید.

- دانلود بازی ای ریگان خطرناک و احتمال طراحی آنان از سوی هکرها وجود دارد.
رئیس پلیس فتای استان سمنان در ادامه بر استفاده کاربران بازی های اینترنتی از آنتی ویروس های معتبر تاکید و تصریح کرد: نسخه های مجاز بازی های آنلاین را از منابع مطمئن خریداری کنید.
وی ادامه داد:  اگر یک بازی امکان ایجاد پروفایلی را برای شما فراهم کرد از وارد کردن اطلاعات شخصی خود در آن پرهیز کرده و همچنین برای پروفایل خود از گذرواژهای مناسب و غیر قابل حدس استفاده کنید.

به گفته میراحمدی شکارچیان آنلاین در این فضا همیشه به دنبال افرادی هستند که اطلاعات خود را براحتی ارائه می کنند، پس از دادن اطلاعات شخصی و مهم خود به دیگر بازیکنانی که نمی شناسید، خودداری نمایید.

سرهنگ میراحمدی در پایان ضمن تاکید بر مطالعه مفاد و شرایط بازی قبل از نصب آن، به عموم کاربران توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیرقانونی در فضای سایبر آن را با پلیس فتای استان سمنان در میان بگذارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار