تشبیه جالبی که خنده رئیس جمهور را به همراه داشت
کد خبر: ۵۱۵۲
تاریخ انتشار: 2015 July 17    -    ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵

چهارشنبه شب و تنها یک شب بعد از اعلام رسمی توافق هسته ای مذاکره کنندگان موفق کشورمان با عربی ها ، وقتی رئیس جمهور در جمع ورزشکاران قرار گرفت ، به جای سخن ورزشی گفتن ، تصمیم گرفت تا برای آنها از یک پیروزی بگوید . از ماراتنی که برای دولت به مانند یک مسابقه مهم ورزشی بود و در نهایت با موفقیت و پیروزی کشورمان به پایان رسید.

او دقایقی طولانی درباره این موفقیت حرف زد و تیم مذاکره کننده اش را با یک تیم موفق ورزشی مقایسه کرد که سبب شدند مردم شاد شوند. او البته راست می گفت که برای این موفقیت ، مردم مثل پیروزی در زمین مسابقه برابر آمریکا به خیابان ها ریختند و در سراسر کشور شادی کردند.

بعد از این تشبیه جالب بود که خیلی از ورزشکاران سرشناس حاضر در مراسم ، تک به تک در زمان افطار خود را به میز رئیس جمهو رساندند و به او این موفقیت را تبریک گفتند. علی دایی ، قهرمانان والیبال ، بسکتبال ، کشتی و خیلی دیگر از رشته های ورزشی به پاس این موفقیت حرف های شادی آور زیادی داشتند تا برای رئیس جمهور بگویند اما در میان تمام این نقل ها ، هادی ساعی جمله ای به دکتر حسن روحانی گفت که حسابی او را خنداند و شاد کرد. ساعی که با دو طلا و یک برنز المپیک ، پر افتخارترین ورزشکار تاریخ المپیک ایران است و سال هاست که با ورود به شورای شهر تهران در مناسبات سیاسی وارد شده ، به روحانی از تیمی گفت که بسته. تیمی که رئیس جمهور آن را یک تیم موفق خوانده بود. او به روحانی گفت:«خدایی عجب تیم خوبی هم بستید اقای رئیس جمهور»

تیم بستن در ورزش های تیمی یکی از سخت ترین کارهای ورزشی است ، ساختن ترکیبی که بتواند در طول یک تورنمنت طولانی پیروز شود و روحانی برای این مذاکرات سخت ، تیمی بسته بود که با ترکیبی کمتر از 10 نفر در مذاکراتی که رقبایش اقلا 10 برابر شان بودند ، ایستاد ، مقاومت کرد و حقوق حقه ملت ایران را بدست آورد تا اینگونه برای پیروزی شان ملت جشن بگیرند و در طبل شادانه بکوبند!

ساعی از حرف های رئیس جمهور استفاده کرد و با تشبیه تیم مذاکره کننده به یک تیم فوتبال قهرمان ، یارکشی روحانی را استادانه و در کلاس یک مربی بزرگ دنیا تشبیه کرد تا رئیس جمهور حسابی بخندد و از این تشبیه ورزشی راضی باشد.


خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار