علائم سندرم پیش از قاعدگی در مقابل علائم حاملگی
کد خبر: ۵۱۱۳
تاریخ انتشار: 2015 July 17    -    ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
سندرم پیش از قاعدگی یا PMS گروهی از علائم مربوط به چرخه قاعدگی است که به طور معمول یک تا دو هفته قبل از شروع قاعدگی تجربه می‌شود.


 علائم PMS به نظر می‌رسد شبیه به علائم کسانی است که در اوایل دوران حاملگی قرار دارند. اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو وجود دارد که بهتر است زنان با آن آشنا شوند.


درد سینه‌ها: زنان در طول PMS تورم و حساسیت به لمس در سینه در نیمه دوم چرخه قاعدگی را احساس می‌کنند که با شروع قاعدگی یا در طول آن خود به خود بهبود خواهد یافت. در اوایل دوران بارداری نیز ممکن است همین علامت وجود داشته باشد. به این ترتیب که این حساسیت و تورم سینه‌ها تا دو هفته ادامه خواهد یافت.

علائم سندرم پیش از قاعدگی در مقابل علائم حاملگی

خونریزی: خونریزی همزمان با شروع PMS رخ نمی‌دهد و تنها با شروع قاعدگی زنان شاهد خونریزی به مدت یک هفته هستند اما در بارداری، اولین نشانه‌های حاملگی خونریزی واژینال یا لکه بینی است. این اتفاق ده تا چهارده روز بعد از لقاح رخ می‌دهد.


هوس غذا یا بیزاری از آن: در زمان PMS احتمالاً متوجه خواهید شد که عادات غذا خوردن تغییر می‌کند. به طوری که زنان در این دوره هوس زیادی به شکلات، کربوهیدارت ها، شیرینی، یا غذاهای شور دارند و حتی ممکن است اشتها زیاد شود و فرد مدام احساس گرسنگی کند. در اوایل بارداری نیز ممکن است فرد به بعضی از غذاها علاقه مند شده یا از آن‌ها متنفر شود. حتی ممکن است افراد به خوردن موادی روی بیاورند که هیچ گونه ارزش غذایی ندارند مثل یخ، یا خاک.

 سلامانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار