طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر
کد خبر: ۵۰۳۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 28    -    ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود ، جعفری و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی ها سرخ شوند و....
طرز تهیه مرغ شکم پر بدون فر
 
 
مواد لازم :

▫️مرغ 1 عدد  
▫️مغز گردوی خرد شده 1/2 لیوان
▫️رب انار 2 قاشق غذاخوری  
▫️پیاز 1 عدد
▫️جعفری خرد شده 1 لیوان  
▫️گشنیز خرد شده 1 لیوان  
▫️زرشک 1/4 لیوان  
▫️کشمش 1/4 لیوان
 
طرز تهیه :

پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود ، جعفری و گشنیز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سبزی ها سرخ شوند سپس زرشک ، کشمش ، رب انار ، مغز گردو ، نمک و فلفل اضافه کنید ، کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.
 
مرغ را از شب قبل داخل قابلمه ای بریزید و روی پوست مرغ را با لایه ای از نمک بپوشانید و در یخچال بگذارید تا استراحت کند ، پس از استراحت مرغ را خوب بشویید و مواد شکم پر را داخل شکم مرغ بریزید سپس پوست انتهای بدن را با نخ و سوزن محکم به هم بدوزید تا مواد از شکم مرغ خارج نشوند ، پاهای مرغ را نیز با نخ به هم ببندید.
 
مرغ را با مقداری زعفران دم کرده ماساژ دهید تا پوست مرغ طلایی شود ( اختیاری ) ، داخل قابلمه آب بریزید تا حدی که بیشتر از نصف مرغ را بپوشاند ، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و برای 2 ساعت بگذارید مرغ بپزد و آب مرغ کشیده شود سپس سرو کنید.
 
نکته ها :
در صورت تمایل میتوانید مقداری برگ سیر تازه به سبزیجات شکم پر اضافه کنید ، میتوانید مواد داخل شکم مرغ را بنابر سلیقه تان تغییر دهید یا کمتر و بیشتر کنید ، میتوانید به جای زرشک و کشمش از آلو برای داخل شکم مرغ استفاده کنید.
 
مجله آشپزی مثبت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
4
مرغ شکم پر نخواستیم. مرغ را بدید با شکم خالی هم بلدیم بخوریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار