افزایش تعرفه آب و باز هم صرفه‌جویی در آن
کد خبر: ۴۹۸۲
تاریخ انتشار: 2015 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
 محمد پرورش در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش دما در ماه‌های آینده محدودیت در منابع آبی به‌وجود می‌آید، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ ریزی‌هایی که انجام شده و پیش‌بینی پیک مصرف در مرداد‌ماه به نظر می‌رسد که مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی ادامه داد: این در حالیست که اگر مردم به مدیریت مصرف دعوت نشوند برنامه‌ریزی انجام شده برای تامین آب پاسخگو نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان این‌که شبکه آب تهران و ظرفیت توزیع آن یک ظرفیت مشخصی دارد، گفت: هرچند که این ظرفیت مناسب است، اما باید مردم در مصرف آب صرفه‌جویی کنند چرا که تنها در صورتی که پیک لحظه‌ای نداشته باشیم مشکلی در این زمینه به وجود نمی‌آید.

پرورش با بیان این‌که مدیریت مصرف باید به گونه‌ای باشد که در ساعاتی مصرف به گونه‌ای نشود که شبکه تحمل کشش آن را نداشته باشد، اظهار کرد: در این شرایط اگر تمام سدهای دنیا را نیز داشته باشیم ظرفیت تصفیه‌ و توزیع یک ظرفیت مشخص دارد و نمی‌تواند پاسخگوی پیک‌های لحظه‌ای باشد.

وی ظرفیت تصفیه و توزیع را در حال حاضر مناسب دانست و افزود: در حال حاضر در این زمینه کمبودی نداریم اما اگر مردم رعایت نکنند و به مشکل پیک لحظه‌ای برخورد کنیم، مشکلاتی در زمینه‌ی تامین آب به وجود می‌آید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص افزایش تعرفه آب گفت: طبق قانون افزایش تعرفه در دستور کار شورای اقتصادی است و هر آنچه که آنها اعلام کنند افزایش صورت می‌گیرد.

انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار