‌اولین كنسرت خارجی در كره‌ شمالی
کد خبر: ۴۹۷۳
تاریخ انتشار: 2015 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
برای نخستین بار در تاریخ یک گروه موسیقی خارجی در کره‌شمالی کنسرت خواهد داشت.

گروه موسیقی لایباخ از کشور اسلونی اولین گروه موسیقی خارجی خواهد بود که در کره‌شمالی برنامه اجرا می‌کند. مورتن تاوریک مدیر گروه موسیقی لایباخ با بیان این موضوع به بی‌بی‌سی گفت، آنها در ماه آگوست 2015 دو کنسرت در پیونگ‌یانگ برگزار خواهند کرد.

این کنسرت‌ها شامل آهنگ‌هایی که این گروه در طول 35 سال دوران کاری خود ساخته‌ به علاوه آهنگ‌های فولکلور کره‌شمالی خواهد بود. این گروه موسیقی همواره به خاطر نظرات گنگ و مبهم سیاسی و ملی‌گرایانه‌اش مورد انتقاد بوده است.

مدیر نروژی این گروه گفت: «کره‌شمالی به عنوان بسته‌ترین کشور دنیا شناخته می‌شود، اما در حقیقت این کشور از آنچه که در رسانه‌ها نمایش داده می‌شود فضای بازتری دارد. گروه موسیقی لایباخ و کشور کره‌شمالی هر دو گرفتار برداشت غلط رسانه‌ها هستند.» آقای تاوریک از معدود غربی‌هایی است که دست به فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کره‌شمالی می‌زند. او با فعالیت‌های خود طی پنج سال گذشته توانسته است، اعتماد مسئولان این کشور را جلب کند.

گروه موسیقی لایباخ در سال 1980 در کشور اسلونی فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه نام خود را از تلفظ آلمانی نام پایتخت اسلونی یعنی لیوبلیانا اقتباس کرده است. سبک موسیقی این گروه در ابتدای کار اینداستریال راک در نظر گرفته می‌شد، اما بعدها کم کم از این سبک فاصله گرفتند. این گروه موسیقی جنجالی همواره به داشتن عقاید فاشیستی متهم شده است.
خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار