قبل از غذا چه بخوریم تا هرگز چاق نشویم
کد خبر: ۴۹۷
تاریخ انتشار: 2015 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
اگر شما به اندازه زیادی میوه و سبزیجات مصرف می‌کنید و می‌دانید که مواد غذایی خواص بیشتری دارند لازم است بدانید که چگونه می‌توان بیشترین استفاده را از آنها برد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ در اینجا متخصصان تغذیه به اشتباهاتی اشاره می کند که باعث جلوگیری از دریافت ویتامین ها و مواد معدنی موجود در مواد غذایی می‌گردد.

این پوست‌های ریز حاوی خواص زیادی چون فیبر بالا، اگا 3 و LIGNANS (ماده شیمیایی که خاصیت ضد سرطانی دارد) می‌باشد از آنجایی که ممکن است بدن قادر به هضم تخم کتان نباشد بهتر است کمی از آن را در اسموتی صبحانه ریخته و یا در میان وعده به همراه ماست مصرف کنید.

کارشناسان توجه می‌کنند این تخم را پیش از آنکه به گل نشانده شود خریده و آن را آسیاب و سپس مصرف کنید.

قبل از غذا چه بخوریم تا هرگز چاق نشویم

چای سیاه

تحقیقات نشان می‌دهد که آمریکایی ها بیش از هر زمان دیگر مصرف چای سیاه دارند. پیش از آنکه این چای را مصرف کنید توجه داشته باشید که شیر نخورده باشید. مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانه و اضافی چای سیاه تاثیری بر روی آنتی اکسیدان نوشیدنی‌های گیاهی ندارد. این چای خواص قلبی- عروقی را که می‌تواند توسط بدن جذب گردد را خنثی می‌کند.

پروتئین موجود در شیر می‌تواند با چای ترکیب شده و هضم خواص مرکبات گیاهی را برای بدن مشکل ساز کند.

قبل از غذا چه بخوریم تا هرگز چاق نشویم

کلم بروکلی

این ماده غذایی دارای خواص ویتامین‌ C ، کلروفیل، آنتی اکسیدان و ترکیبات سرطانی می‌باشد که مطالعات نشان می‌دهد برای جذب هر چه بیشتر این خواص بهتر است آن را به روش بخار پز مصرف کرد و از روش‌های سرخ کردن آن پرهیز کرد چرا که د راین روش مواد مغذی آن از بین می رود.

قبل از غذا چه بخوریم تا هرگز چاق نشویم

سیر

سیر حاوی ویتامین‌ C( آنزیم ضد سرطانی)می‌باشد به خصوص زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرد. متخصصین تغذیه توصیه می‌کند که پیش از آنکه از سیر استفاده شود بهتر است آن را خرد کرده و به مدت 10 دقیقه در معرض هوا قرار گیرد.

قبل از غذا چه بخوریم تا هرگز چاق نشویم

غلات و حبوبات

مجموعه غلات تصفیه شده و لوبیای خشک حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان به نام PHYTATES می‌باشد که می‌تواند به ویتامین‌ها و مواد مغذی غذا چسبیده و از جذب آنها جلوگیری کند برای مصرف حبوباتی که دارای سبوس هستند بهتر است پیش از مصرف آنها را در طول شب در آب خیس کرد.

این روش برای نوع پوست جدا نشده آن مثل جو توصیه نمی‌شود.

گفتنی است، روش خیس کردن علاوه بر اینکه باعث جذب آهن و روی می‌شود،‌عملکرد دستگاه گوارش را تسهیل می کند.
باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار