کودک دست فروشی که بورسیه شد + تصاویر
کد خبر: ۴۹۵۹
تاریخ انتشار: 2015 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵

در دنیای امروزی ما آدم ها عادت عجیبی به تظاهر کردن داریم. مخصوصا حالا که بازار وبگردی در صفحات اجتماعی بسیار داغ است و هرکس با پست های خود سعی می کند دیگران را تحت تاثیر قرار دهد.

به عنوان مثال عکس از کودکان کار که بار ها ممکن است در صفحات اجتماعی منتشرشود و هر کس به نوبه خود سعی می کند با انتشار آن همدری کند.

اما در دنیای واقعی تمام این ها متفاوت است و ما به راحتی و یا با نگاه غضب آلود از کنار امثال کودکانی که عکسشان را در صفحه اجتماعی خود منتشر می کنیم و به راحتی از این دست مسائل عبور می کنیم.

تا زمانی که ما آنقدر سطحی به مسائل نگاه می کنیم دردی از کسی دوا نمی شود اما در جای دیگری از دنیا و در کشوری نه چندان پیشرفته مردمی پیدا می شوند که شعار نمی دهند و بدون تظاهر آرزوی یک کودک را تا اخرین لحظه بر آورده می سازند.

مردم کشور فیلیپین این موضوع را جور دیگری ثابت کردند و بعد از اینکه در ماه گذشته عکس یک کودک فیلیپینی در کنار رستوران مکدونالد منتشر شد، یک دانشجوی فیلیپینی این صحنه را دید و متاثر از این قضیه عکس کودک را در شبکه های اجتماعی منتشر کرد.

این کودک در حال استفاده از نور رستوران بود تا بتواند مشق بنویسد و این صحنه به قدری در میان کاربران فیلیپینی تاثیر گذاشت که بعد از مدت کوتاهی عکس این کودک توسط یکی از کار کنان فست فود مکدونالد شناسایی شد و کاربران توانستد با ایجاد کمپینی کمک مالی جمع کنند.

شرایط وخیم اقتصادی این دستفروش کوچک بعد از مدتی به گوش دولت فیلیپین هم رسید و دولت اعلام کرد هزینه تحصیلش تا زمان دانشگاه پرداخت خواهد کرد.

مادر این کودک بعد از این اتفاق اعلام کرد:بعد از رکود اقتصادی همسرم درگذشت و من به تنهایی توانایی هزینه های زندگی را نداشتم اما حالا از بخشندگی های مردم و کمک های دولت بسیار خوشحالم و دیگر فرزندم لازم نیست با تحمل سختی به تحصیل ادامه دهد.

کودک دست فروشی که بورسیه شد

 کودک دست فروشی که بورسیه شد

کودک دست فروشی که بورسیه شد

باشگاه خبرنگاران جوان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار