جهانگیر الماسی: دیپلماسی بالکن ظریف شاهکار بود
کد خبر: ۴۹۵۷
تاریخ انتشار: 2015 July 15    -    ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
جهانگیر الماسی درباره نقد عملکرد تلویزیون در پوشش مذاکرات هسته‌ای معتقد است: شدیدا اعتقاد دارم که جلوه‌های مختلف فکری، مدیریت در حوزه‌ی اجرا و در حوزه اهداف یکی است و اگر جز این باشد افسوس باید خورد. تلویزیون مهم‌ترین رسانه ملی این کشور است، مطمئن باشید برای چگونگی برخوردش با این اخبار مذاکرات هسته‌ای از قبل با آگاهی کامل و هماهنگ شده عمل کرده و این اتفاق می‌افتد.

این هنرمند همچنین اظهار کرد: من به عنوان یکی از افراد این جامعه نمی‌توانم برای تلویزیون گارد بگیرم. برای اینکه می‌دانم همه این‌ها محاسبه شده و حساب شده است. هم از طرف ایران و هم از طرف کشورهای دیگر.

الماسی با اشاره به مطالب بالا عنوان کرد: من درباره‌ی تبلیغات سختی که در مملکت نسبت به تضاد در حاکمیت و جهت‌گیری شخصیت‌های برجسته سیاسی صورت می‌گیرد، به شدت اعتقاد دارم که همه این آقایان در ذیل یک آرمان حرکت می‌کنند و مدیرت نافذ بر آن‌ها هم یکی است. ولی علم مدیریت جوامع، هم در حوزه داخل و هم در حوزه خارجی، می‌ط‌لبد که گاهی آدم‌ها حداقل نمایش این را داشته باشند که مقابل هم بایستند. این اعتماد باطنی من بر اساس تجربه‌ام است. بر اساس درس‌هایی که خوانده‌ام؛ از ماکیاولی گرفته تا بزرگمهر حکیم، خواجه‌نصیر‌الدین طوسی، تا قوام‌السلطنه، امیرکبیر، صائب در دوران پهلوی، اقبال، دکتر امینی و ... .

الماسی گفت: نگاه بسیار دبستانی است که من فکر کنم جناح‌های سیاسی در این مملکت مقابل همدیگرند. من این آقایان، مجلس، دولت و سیاستمداران، همه را یک مدیریت واحد می‌دانم که حال یکی غزل می‌گوید، یکی قصیده می‌گوید، یکی مثنوی می‌گوید یکی با نثر حرف می‌زند و یکی با نظم. یکی شعر کوچه باغی می‌خواند، یکی با غزلیات شمس ارتباط برقرار می‌کند، یکی با حافظ و دیگری با سعدی؛ بنابراین من به عنوان یکی از افراد این جامعه نمی‌توانم برای تلویزیون گارد بگیرم، برای اینکه می‌دانم همه این‌ها محاسبه شده و حساب شده است، هم از طرف ایران و هم از طرف کشورهای دیگر.

بازیگر سریال «در چشم باد» افزود: این نکته را هم عرض می‌کنم که سیاستمداران در همه جای دنیا یک خانواده واحدند. همه با همدیگر می‌دانند که چه می‌کنند.

جهانگیر الماسی در پایان دیپلماسی وزیر خارجه کشورمان را دیپلماسی جالبی عنوان کرد و گفت: دیپلماسی بالکن ظریف شاهکار و فوق‌العاده جالب بود. بالکن‌نشینی آقای ظریف را خیلی پسندیدم. من را یاد دست دادن آقای قوا‌م‌السلطنه با قائم مقام وزیر خارجه روسیه می‌اندازد. خیلی خوب بودند و از این هوشمندی لذت بردم. دیپلماسی جدید ایران در حوزه سیاست خارجی در حال پیشرفت است و مرحله تازه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ایران شروع شده و آن این است که به جای این که فقط بگوییم این بد است و آن بد است، از این پس باید بگوییم چه خوب است و راجع به خوبی‌ها صحبت کنیم.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار