برپایی یک «رالی» برای عکاسان
کد خبر: ۴۸۷۶
تاریخ انتشار: 2015 July 14    -    ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
 دبیر بخش عکس چهارمین جشنواره تئاترشهر از تجربه متفاوت عکاسان و برنامه‌ریزی برای امکان حضور متفاوت آن‌ها در این جشنواره خبر داد.

رضا موسوی درباره بخش‌های مسابقه عکس تئاتر در چهارمین جشنواره تئاترشهر، اظهار کرد: این مسابقه با دو رویکرد ارزش و اهمیت عکاسی و اهداف آموزشی برگزار می‌شود. این بخش در سه قسمت متفاوت عکاسی تئاتر، عکاسی نمایش‌های خیابانی و مسابقه و مدرسه کارگاهی عکاسی از نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره برگزار می شود. در نخستین بخش، عکاسانی که در زمینه تئاتر فعالیت می‌کنند می‌توانند پنج قطعه عکس با مضمون زندگی شهری به دبیرخانه ارسال کنند.

او ادامه داد: در بخش دوم، عکاسان با ثبت نام و ارسال سوابق کاری خود در خلال برگزاری جشنواره تئاتر فجر از نمایش‌های تئاتر خیابانی عکاسی می‌کنند. تا کنون ظرفیت ثبت‌ نام 20 نفر اعلام شده که در تلاش هستیم این تعداد را به 30 نفر برسانیم. عکاسان در این بخش، این امکان را دارند که با کارت جشنواره از نمایش‌های خیابانی عکاسی کنند و آثار هر روز خود را به دبیرخانه تحویل دهند. داوران عکس‌های دریافتی را بررسی می‌کنند و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. این امتیازها تا روز آخر جشنواره ذخیره می‌شود.

این عکاس همچنین بیان کرد: در بخش سوم، عکاسان باید 10 عکس از بهترین عکس‌های خود را با ژانر و موضوع آزاد به دبیرخانه ارسال کنند. از بین این عکاسان 20 نفر به‌عنوان عکاس جشنواره انتخاب می‌شوند. برای آن‌ها در طول برگزاری جشنواره، سالن‌هایی در نظر گرفته می‌شود تا عکاسی صحنه‌ای انجام دهند. برای هر عکاس دو سالن در نظر گرفته‌ایم و آن‌ها پس از پایان کارشان یک ساعت فرصت دارند عکس‌های خود را ادیت و انتخاب کنند و به داوران تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد و امتیاز بگیرند. در هر سالن امکان حضور دو عکاس وجود دارد.

وی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع از شرایط شرکت در بخش‌های مختلف این مسابقه به سایت ایران تئاتر مراجعه کنند و آثار خود را به ایمیل‌های درج‌شده در فراخوان ارسال کنند. دریافت آثار در این مسابقه فقط از طریق ایمیل انجام می‌شود.

موسوی درباره برپایی برنامه‌های جنبی نیز اظهار کرد: نشست‌ها و ورک‌شاپ‌هایی در مدت هفت روز برپایی جشنواره در بخش عکس برگزار می‌شود.عکاسان این فرصت را دارند که به فضایی شبیه اردو وارد شوند و تجربه یک رالی و ماراتن عکاسی را داشته باشند. سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری، کیارنگ علایی، مریم زندی، فردین خلعتبری، ابراهیم حسینی، شکوفه هاشمیان، ابراهیم سیسان و حسن غفاری داوران بخش عکس جشنواره تئاترشهر هستند.

چهارمین جشنواره تئاترشهر به‌عنوان اصلی‌ترین جشنواره تئاتر شهرداری تهران توسط سازمان فرهنگی - هنری شهرداری و با دبیری شهرام کرمی از 26 شهریور تا دوم مهر برگزار می‌شود.

ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار