تصاویر دیدنی از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر
کد خبر: ۴۸۵۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: 2016 September 11    -    ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
ما انسان ها از هر حیوانی که بتوانیم، سواری می گیریم، ولی تقریباً هیچ کسی انتظار ندارد شاهد سواری گرفتن حیوانات از همدیگر باشد. شاید اگر تصاویری که این لحظات را ثبت کرده اند وجود نداشت، هیچ وقت چنین چیزی را باور نمی کردید.
تصاویر شگفت انگیز از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر اختصاصی «تابناک باتو»؛ در طبیعت حیوانات در کنار هم زندگی می کنند. این حیوانات به طرق مختلف با یکدیگر در تعامل هستند. مثلاً برخی باید از برخی دیگر فرار کنند و یک سری حیوانات دیگر هم رقیب همدیگر محسوب می شوند. ولی گاهی پیش می آید که حیوانات به صورت غیر معمول با هم تعامل دارند.

ما انسان ها از هر حیوانی که بتوانیم، سواری می گیریم، ولی تقریباً هیچ کسی انتظار ندارد شاهد سواری گرفتن حیوانات از همدیگر باشد. شاید اگر تصاویری که این لحظات را ثبت کرده اند وجود نداشت و متخصصین و منابع معتبر واقعی بودن آن را تأیید نمی کردند، هیچ وقت چنین چیزی را باور نمی کردید. حق هم داشتید.
البته بر خلاف چیزی که در ذهن اکثر ما هست، سوار شدن گونه ها روی همدیگرآن قدر ها هم نادر و غیر معمول نیست.
 
مثلاً در سال 2004 و 2006 محققین تصویر یک وال گوژپشت را در حالی که یک دلفین پوزه بلند را بلند کرده بود، ثبت کردند. این تصویر در نزدیکی جزایر هاوایی گرفته شد.

محققان این پدیده را با سه علت احتمالی توجیه کردند. اول اینکه شاید وال حالت تهاجمی داشته است، دوم اینکه به طریقی در حال کمک به دلفین بوده و سوم اینکه فقط در حال بازی با آن دلفین بوده است.

 تصاویر شگفت انگیز از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر
 
البته از آن جا که این حرکات، یعنی بلند کردن دلفین به آرامی صورت می گرفته، محققین فرضیه اول یعنی رفتار تهاجمی وال را خیلی محتمل نمی دانند. از طرف دیگر چون دلفین به نظر مریض یا ضعیف نمی آمد، به نظر نمی رسد که وال قصد کمک به آن را داشته است. بنابر این از سه فرضیه فقط یکی باقی ماند و آن هم بازی کردن دلفین و وال با یکدیگر بوده است. ولی خوب این یک نمونه از مواردی است که توسط دوربین ها ثبت شده است. نمونه های دیگر از این دست زیاد هستند. پنج مورد از بهترین لحظات ثبت شده از سوار شدن یک حیوان بر روی حیوان دیگر در سال 2015، این ها هستند؛

راسو روی دارکوب
 
تصاویر شگفت انگیز از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر 
 
این تصویر توسط یک عکاس آماتور در یک پارک در لندن شرقی گرفته شد. همان طور که در تصویر هم پیداست، یک راسو روی یک دارکوب سوار شده است. البته این طور نبود که دارکوب هم به پرواز ادامه دهد. در واقع چند لحظه بعد دارکوب و راسو هر دو به زمین می خورند و دارکوب به سرعت فرار می کند.

محققین گفته اند که این تصویر هم از نظر بحث تصویر برداری (فتوشاپ و ...) و هم از نقطه نظر زیست مشکلی ندارد. در واقع دارکوب ها بسیاری از مواقع از مورچه ها تغذیه می کنند که این مسئله باعث می شود آن ها در معرض خطر حمله شکارچیانی مانند راسو قرار بگیرند.

جنت روی کرگدن
 
تصاویر شگفت انگیز از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر 
 
در ماه ژوئیه 2015 یک دوربین تله ای (camera-trap) که در آفریقای جنوبی کار گذاشته شده بود، تصویری از یک کرگدن گرفت که یک جنت بر روی آن قرار داشت. البته پیش از این هم گزارش هایی در مورد سوار شدن جنت ها روی کرگدن سفید و بوفالو داده شده بود.

کلاغ بر روی شاهین
 
تصاویر شگفت انگیز از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر 
 
یک عکاس کالیفرنیایی لحظه ای را توسط دوربینش ثبت کرد که در آن به نظر می رسد یک کلاغ بر روی عقاب سر سفید سوار شده است.
 
یکی از بیولوژیست ها که متخصص رفتار کلاغ هاست، گفته که این تصویر آن قدر ها هم عجیب و باور نکردنی نیست! او می گوید: کلاغ ها معمولاً پرنده های شکارچی را اذیت می کنند تا به این شکل آن ها را از لانه خود دور کنند. برای همین گاهی ممکن است شرایط به گونه ای پیش برود که ناظر فکر کند برای لحظاتی کوتاه در واقع کلاغ روی شکارچی ـ که در این جا عقاب است ـ سوار شده است.

در این تصویر هم احتمالاً همین اتفاق افتاده با این تفاوت که تصویر در لحظه بسیار خاص گرفته شده که شما با دیدن آن فکر می کنید کلاغ از سواری بر روی عقاب لذت می برد و عقاب هم اصلاً حضور کلاغ برایش مهم نیست. البته تصاویر دیگری هم در وضعیت مشابه میان این کلاغ و عقاب، ثبت شده است

کلاغ روی عقاب
 
تصاویر شگفت انگیز از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر 
 
این مورد هم مشابه مورد کلاغ و عقاب است. این تصویر توسط یک بازدید کننده گرفته شده که در آن یک سیاه مرغ بال قرمز در حال دور کردن شاهین دم سرخ دیده می شود.

سیل روی یک وال
 
تصاویر شگفت انگیز از سواری گرفتن حیوانات از یکدیگر 
 
این تصویر در سپتامبر 2015 در استرالیا گرفته شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. در این تصویر یک سیل بر روی پشت یک وال گوژپشت ایستاده است. در این مورد محققین نتوانستند توضیح قابل قبولی برای این پدیده ارائه کنند. اگر نظریه یا توجیهی برای این پدیده (قرار گرفتن یک سیل روی وال گوژپشت) دارید، آن را با ما در میان بگذارید؟

مترجم و محقق: عباس رهامی

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
2
12
احتمالا اشتباهی سوار شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
2
9
بسیار عالی و خوب بود. ممنون
آریو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
1
6
مثل اینه با پورشه بری مسافرکشی.خصوصا عقاب
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
4
حتما دربست گرفته.............(تاکسی مستقیم در بست)
دو پهلو گير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
1
2
قبلا من توي يك كارتون هم ديده بودم كه سنجابه دقيقا همين كار رو مي كرد. بنر بود فكر كنم D:
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
2
2
وال گوژپشت به فکهای دریایی در معرض خطر از جانب کوسه ها کمک می کند. برخی حیوانات درک بهتری از کمک به دیگران دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار