مهران رجبی: نان دماغم را می خورم!
کد خبر: ۴۸۰
تاریخ انتشار: 2015 May 14    -    ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
مهران رجبی فارغ از بازی روان و شیرین اش در اکثر فیلم ها و سریال ها با یک ویژگی دیگر هم شناخته می شود؛ بزرگی بینی. اگر قرار باشد چند چهره شناخته شده هنری با بینی های خاص را معرفی کنیم، مهران رجبی، منصور ضابطیان، علیرضا خمسه و یوسف صیادی در مراتب ابتدایی قرار می گیرند.
 مهران رجبی فارغ از بازی روان و شیرین اش در اکثر فیلم ها و سریال ها با یک ویژگی دیگر هم شناخته می شود؛ بزرگی بینی. اگر قرار باشد چند چهره شناخته شده هنری با بینی های خاص را معرفی کنیم، مهران رجبی، منصور ضابطیان، علیرضا خمسه و یوسف صیادی در مراتب ابتدایی قرار می گیرند.

برای همین تصمیم گرفیتم رجبی را به مطب یکی از جراحان بینی کشور در بیمارستان تریتا ببریم و درباره لوزم جراحی زیبایی بینی های بزرگ صحبت کنیم. این گزارشی فانتزی است از حواشی حضور یکی از خوش دماغ ترین بازیگران کشور در کلینیک جراحی زیبایی بینی.

در محیط های عمومی خیلی راحت است و برخلاف برخی از سلبریتی ها که قدم هایشان را تند بر می دارند با طمانینه با همه چاق سلامتی می کند و اگر پا بدهد به کسانی که رویشان نمی شود جلو بیایند، تکه ای ظریف می اندازد. کاراکتر مهران رجبی و بداهه گویی هایش بعضا از اکثر نقش هایی که ایفا کرده جذاب تر است و ساده ترین موقعیت ها را طوری اجرا می کند که هرقدر هم که عبوس و خشک باشی، یخت را آب می کند و یکهو چشم باز می کنی و می بینی با دهانی که به میزان حداکثری باز شده است، دلت را گرفته ای و غش غش می خندی.

مهران رجبی: نان دماغم را می خورم!

با اینکه ناهار نخورده و از لوکیشن سریال ماه رمضانی «دردسرهای عظیم 2» به مطب دکتر آمده است، ولی پرانرژی است و برق نگاه شیطنت آمیزش تحلیل نمی رود. عکس گرفتن و گرم گرفتن با مردم از برنامه روزانه اش است و حتی وقتی روی صندلی انتظار مطب هم می نشیند، یک لحظه آرام و قرار ندارد و با خودزنی های مدام و شوخی های کلامی، فضای سنگین را می شکند.

به قول خودش «کثیر الخاطرات» است و در میان هر بحثی یکی از خاطرات دوران کاری اش را با حلاوت خاصی تعریف می کند؛ «من به جز کانال کولر در همه کانال ها هستم. چند وقت پیش اتفاقی فهمیدم یه سریال پخش می شه که من توش نیستم، زنگ زدم و گفتم چرا هماهنگی نمی کنید پس؟» البته بعضا خاطرات غیرقابل انتشاری هم تعریف می کند که در این مقال نمی گنجد!

رو به روی دکتر که قرار می گیرد، همان اول موضعش را مشخص می کند که قصد تخریب فونداسیون بینی اش را ندارد و صرفا به خاطر اصرار خانواده به اینجا آمده است: «آقای دکتر من نه مشکلی با دماغم دارم و نه می خوام عمل کنم. همیشه هم گفتم از همین دماغ روزی می خورم. با این حال بچه هام اصرار داشتن که برای معاینه خدمت شما برسم. البته ما در بچگی نزدیک سد کرج زندگی می کردیم و همش داخل آب شیرجه می زدیم.

مهران رجبی: نان دماغم را می خورم!

فک کنم یه بار دماغم به سنگ خورد و شکست.» دکتر که نقطه ضعف را پیدا کرده، سریع می پرسد شب ها خُرخُر می کنید؟ «وقتی طاق باز و رو به بالا می خوابم؛ ولی به چپ و راست که می خوابم، مشکلی ندارم.» با دهان باز می خوابید و شب ها احساس خشکی دهان به تان دست می دهد؟ احساس کیپ شدن بینی چطور؟ «نه خدا را شکر این قدر گشاده که کیپ نمی شه. نصف اش را هم ببندم، مشکلی پیش نمی آد.»

دکتر می خواهد پرستیژ کاری اش را حفظ کند، ولی نمی تواند جلوی  خنده اش را بگیرد. پس با این حساب احساس کیپی بینی در چپ و راست هم ندارید؟ «هیچی ندارم دکتر. بعضی وقتا می ترسم مگس پر بزنه، بره رو بصل النخاعم بشینه.»

دماغم مثل بادبان عمل می کند

فضا کاملا شکسته شده است و دیگر خبری از صحبت های تخصصی و کارشناسی نیست و اتاق هرلحظه با تکه پرانی های رجبی با صدای خنده منفجر می شود. با این حال دکتر دست بر نمی دارد و با معاینه بینی آقای طناز، مشکلی را که به دنبالش بوده پیدا می کند. «مشکلات بینی دو قسمت است، یکی انحراف و کجی ظاهری بینی و یکی هم بحث انحراف داخلی است. بینی شما انحراف از داخل دارد. تیغه یاسپتوم بینی را به دو قسمت تقسیم می کند،

مهران رجبی: نان دماغم را می خورم!

برای شما به سمت راست قوس پیدا کرده است. به همین دلیل است که وقتی به پهلوی چپ می خوابید، خورخورتان زیاد می شود. مادامی که شما مشکل تنفسی ندارید، این قضیه نیاز به جراحی ندارد.» رجبی کمی جدی می شود و نشان می دهد که موضوع برایش مهم است ولی باز هم لحظه آخر با ارتباط دادن انحراف بینی اش به رانندگی، ضربه اش را می زند: «آقای دکتر من که سوار موتور می شم و با سرعت می رم، یه کمی به سمت راست می کشه به خاطر همینه نه؟ فکر کنم دماغم مثل بادبان کشتی عمل می کنه.»

بعد از کلی شوخی خنده، دکتر در مورد بینی مهران رجبی نظر تخصصی می دهد: «شما به خاطرا انحراف بینی ای که دارید دچار اختلال عملکردی هستید و مسلما در سنین بالا این مساله افزایش پیدا می کند. من پیشنهاد می کنم اگر اختلالات خواب شبانه تان در آینده بیشتر شد، قبل از اینکه سنتان خیلی زیاد شود، بینیتان را جراحی کنید.» رجبی هم کمی موضوع را جدی می گیرد و درباره هزینه های عمل پرس و جو می کند؛ «با دفترچه صد و پنجاه هزار تومان در بیمارستان های دولتی هزینه اش می شود.

بدون دفترچه هم در بیمارستان های خصوصی نزدیک به دو و نیم میلیون هزینه جراحی انحراف بینی است. البته هر بیهوش عوارض زیادی به همراه دارد. بیهوشی ممکن است به مرگ، کما یا حداقل سردرد منجر شود. خود جراحی فتیله گذاشتن، یک متر تامپون از بینی بیرون کشیدن، گچ بینی و... را برای متقاضی جراحی بینی توضحی می دهیم. معمولا بیماری که خودش میل ندارد و با اصرار دیگران برای انجام عمل آمده با این توضیحات قانع می شود که نیازی به جراحی زیبایی نیست. ولی وقتی بینی ای انحراف دارد و قرار است حتما عمل شود و بیمار درخواست می کند روی زیبایی اش هم کار کنیم، برایمان مقبول تر است تا اینکه صرفا برای زیبایی بیهوشش کنیم.»

مهران رجبی: نان دماغم را می خورم!

دماغ مرد به ز دولت اوست

کم کم بحث به این سمت می رود که جدیدا آقایان زیاد به جراحی زیبایی بینی گرایش پیدا کرده اند. رجبی خیلی از این موضوع متاثر می شود: «من فکر می کنم که این قضیه به کمبود اعتماد به نفسشون بر می گرده. خب یه سری خوشگل ترن و فرم بهتری دارن. کسی بی ریخت نیست و مساله بین زیبا و زیباتره. یه مثلی هست که می گن ماهی به گندش نمی ارزه. به نظرم این زیباتر شدن هم به حواشی و عوارض جراحی زیبایی نمی ارزه. البته خیلی از این عمل ها هم منجر به زیباتر شدن نمی شن. یه خانمی از همکارا بود که سه بار عمل کرده بود، ولی دماغش پهن شده و گوشت اضافه آورده بود. من الان خودم خیلی حس خوبی دارم که می تونم راحت نفس بکشم.

حالا این بحث انحرافی که می گید به خاطر همون نزدیکی خونه مو به سد کرج و شیرجه زدن هام بود، یه جروهایی دوزیست بودیم.» دکتر که دیگر از جایگاه دادستانی خارج شده است، سر درد دلش باز می شود «یک مدافع معروف آمده بود می گفت برای من لیفت ابرو انجام بده. می خوام سر ابروهام کج بشه بره بالا. بهش گفتم چرا آخه؟ شما دو تا ضربه با سر بزنی ابروهات می افته دوباره. گفت نه باید عمل کنم بهم گفتن اینجوری قیافه ات Cute می شه. آخر سر هم جای دیگه ای با 10-15 میلیون هزینه عمل کرد و پشیمون شد.»

برای مهران همچنان سخت است جدی باشد و سوال های جدی اش هم رنگی از شوخی دارند: «تاحالا کسی اومده که دماغش رو بزرگتر کنه؟» «چرا، بعضی وقت ها به خاطر افتادگی نوک بینی، سروراخ ها جمع می شوند و مجبوریم برای تنفس بهتر فرد سوراخ ها را بازتر کنیم که البته جزء جراحی های زیبایی محسوب نمی شود.»

مهران رجبی: نان دماغم را می خورم!

رجبی بحث دستمزدها و ترغیب دکترها به جراحی زیبایی را وسط می کشد ولی دکتر شرافت شغلی اش را اولویت کارش می داند: «خیلی، موارد زیادی بوده که من قبول نکرده ام و شخص پیش کس دیگری عمل کرده است. کسی که ذهنیت اش خراب است این کار را می کند؛ مثلا می گویند من را شکل فلان بازیگر کن.» رجبی فورا می گوید: «خداروشکر منو نمی گن. من ته لیست هم نیستم.

اصلا آن قدر عمل نمی کنم تا دماغم مد بشه و همه بگن مدل مهران رجبی عمل کن.» مراجعان معمولا در مورد چانه و لب و گونه اسم اشخاص خاصی را می برند، ولی برای بینی بیشتر اسم مدل مطرح است؛ «بیشتر اسم مدل را می گویند، مثلا سر بالا. البته یک سالی است که متقاضی برای مدل سربالا یا قوس فراوان کم شده است. خیلی از افرادی که قبلا عمل کرده اند برای ترمیم می آیند و می گویند قوس بینی مان زیاد شده و مثل قبل بشود بهتر است.»

رجبی پس از اتمام معاینه هم می گوید خیلی ها می گویند بینی اش را عمل کند، ولی خودش از وضع موجودش راضی است و حتی اگر بازیگر نمی شد باز هم به عمل زیبایی رغبتی نداشت. «به شوخی زیاد بهم می گویند دماغت را عمل کن، ولی می دانند که مهران رجبی با این هیئت خودش است. یک مجله ای یک بار اجازه گرفت که عکس خودم و عکس فتوشاپ شده ام را چاپ کند و از مردم بپرسد که کدامشان بهتر است.

عکس فتوشاپ شده ام که دماغم کوچک شده بود، یک چیز لج درآوری شده بود، اکثر مردم به چهره خودم رای داده بودند. سوای اینکه من همیشه به طنز می گویم نانمان را از دماغمان به دست می آوریم، حس می کنم یک موقع شکل و فرمتی که بینی من برای صورتم دارد باعث لذت برای مردم می شود. به من می گویند خیلی خوب است که هرکی شما را می بیند می خندد. این معنی اش این نیست که قیافه ام خنده دار است. یک بار در برنامه زنده پرسیدند چرا دماغت را عمل نمی کنی؟

گفتم دکترها به من گفته اند بعضی ها مثل شما اگر دماغشان را عمل کنند، قطع نخاع می شوند. گفتم چرا؟ گفتند که اول سر شما به خاطر دماغتان رو به پایین است، وقتی عمل کنید، پنج، شش کیلو وزن جلوی سرتان کم می شود و سر به سمت عقب سنگین می شود، به مهره هایت فشار وارد می شود و قطع نخاع می شوی. تازه دکتر گفت هزینه عمل دماغم خیلی زیاد است و باید پول پنج عمل را بدهم.»
مجله همشهری جوان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار