نمایش همزمان ۵ فیلم در اکران عید سعید فطر
کد خبر: ۴۷۷۰
تاریخ انتشار: 2015 July 13    -    ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰
طرح اکران افطار تا سحر همزمان با فرارسیدن روزهای آخر‌ ماه مبارک رمضان به پایان می‌رسد و از چهارشنبه آینده اکران عید سعید فطر با افزوده شدن فیلم‌های سینمایی «رستاخیز» و «خداحافظی طولانی» به چند فیلم در حال نمایش کلید می‌خورد.

پيش از اين فيلم‌هاي سينمايي «گينس» به كارگرداني محسن تنابنده، «از رئيس‌جمهور پاداش نگيريد» كمال تبريزي و «عصر يخبندان» ساخته مصطفي كيايي از نخستين روزهاي‌ماه رمضان روي پرده سينماهاي تهران و شهرستان‌ها رفته بودند و قرار است اكران رسمي اين 3فيلم از چهارشنبه 24تير و همزمان با آغاز اكران عيد فطر محاسبه شود. به اين ترتيب و با منتفي شدن طرح افطار تا سحر، بايد منتظر فروش واقعي اين فيلم‌ها ماند.

رستاخيز احمدرضا درويش با توجه به برنامه‌ريزي گروه توليد يك اكران گسترده و همزمان در سراسر ايران خواهد داشت و انتظار مي‌رود با توجه به مضمون مذهبي و ديني، بخشي از تماشاگران خاموش سال‌هاي اخير را به سينماها بكشاند. خداحافظي طولاني فرزاد مؤتمن هم كه يك سعيد آقاخاني تحسين‌شده و برنده سيمرغ بلورين را در كنار خود مي‌بيند، چشم به تماشاگران خاص‌تر سينما دارد و بعيد است در هماوردي با رستاخيز، گينس و عصر يخبندان به موفقيت تجاري برسد.

اكران رسمي 5فيلم از چهارشنبه آينده در حالي آغاز مي‌شود كه فيلم سينمايي «نهنگ عنبر» همچنان روي پرده است و با توجه به فروش خوب فيلم، مي‌توان حداقل تا پايان تيرماه منتظر ادامه نمايش عمومي آن ماند. سامان مقدم به لطف هنرنمايي رضا عطاران فعلا به يك موفقيت تجاري رسيده است؛ هر چند بسياري از منتقدان نهنگ عنبر را يك بازگشت به عقب بزرگ در كارنامه فيلمسازي مي‌دانند كه پيش از اين روي صندلي كارگرداني «مكس» و «كافه ستاره» نشسته است.

قرار است با پايان نمايش نهنگ عنبر، تازه‌ترين تجربه كارگرداني عليرضا رئيسيان وارد چرخه اكران شود؛ «دوران عاشقي» كه جزو گزينه‌هاي اكران نوروز هم بود، سرانجام به اكران عيد فطر رضايت داد و البته يكي‌دو هفته ديرتر به جمع فيلم‌هاي روي پرده مي‌پيوندد. رئيسيان كه يك داستان عاشقانه را روايت كرده، چشم اميد به حضور ستاره‌هايي چون ليلا‌حاتمي و شهاب حسيني دوخته و نسبت به آنچه در جشنواره فجر سال گذشته به نمايش درآمد، 5دقيقه كوتاه‌تر است.

ديگر فيلمي كه در صف اكران است و منتظر پايان نمايش عمومي يكي از 5فيلم اكران عيد فطر، «مزار شريف» نام دارد به كارگرداني عبدالحسن برزيده. فيلم با وجود مضمون درخشان و توليد سخت، در جشنواره چندان مورد توجه قرار نگرفت اما حوزه هنري قصد دارد در برنامه‌اي هماهنگ آن را همزمان در تهران و شهرستان‌ها به نمايش درآورد. مزار شريف با موضوع به شهادت رسيدن ديپلمات‌هاي ايراني در افغانستان، با پايان اكران عصر يخبندان در گروه استقلال روي پرده مي‌رود.

همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار