لنزها با چشم ما چه می‌کنند
کد خبر: ۴۷۵۷
تاریخ انتشار: 2015 July 13    -    ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
گودرز مظاهری متخصص چشم‌پزشکی‌ با اشاره به موضوع کیفیت لنز یا عینک اظهار کرد: استفاده از لنز‌های تماسی، دید واضح‌تر و بهتری را نسبت به عینک ایجاد می‌کند. با استفاده از لنز، دیگر نیازی به استفاده از عینک و قراردادن آن بر‌روی صورت نیست. با استفاده از لنز از بروز مشکلات زمینه‌ای ناشی از زدن عینک جلوگیری می‌شود، همچنین استفاده از لنز مشکلاتی مثل کثیفی شیشه عینک و کاهش میزان دید را ندارد.

وی افزود: هنگام استفاده از لنز در مقایسه با عینک دید انسان طبیعی‌تر می‌شود و بدون هیچ مانعی می‌تواند به مشاهده اطراف بپردازد. استفاده از لنز هیچگونه سنگینی به چشم شما وارد نمی‌کند، لنز به دلیل نداشتن جسم خارجی روی‌بینی، با همه فعالیت‌های روزانه شما قابل تطبیق خواهد‌بود.

این متخصص چشم‌پزشک تصریح کرد: اما هنگام استفاده از عینک احتمال ابتلا به عفونت‌های چشمی کمتر است، زیرا در خارج از چشم قرار می‌گیرد. ممکن است برخی افراد بعد از استفاده چند ساعته از لنز‌های تماسی دچار خستگی چشم شوند اگر افراد نکات بهداشتی را هنگام استفاده از لنز‌های تماسی رعایت نکنند، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل ورم ملتحمه، سوزش چشم، مشکلات مربوط به پلک، خشکی چشم وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عینک در برابر وزش باد و گرد و خاک از چشم‌ها محافظت می‌کند، هزینه استفاده از عینک کمتر از هزینه خرید و نگهداری از لنز‌های تماسی است، مدت زمان استفاده از عینک بسیار طولانی‌تر از لنز است، لذا لنز‌ها را باید بعد از مدتی تعویض کرد و لنز جدید خرید اما در صورتیکه عینک آسیب ندیده باشد، برای سال‌ها قابل استفاده است. استفاده از عینک در کودکان و نوجوانان حس اعتماد به نفس آنها را کم می‌کند زیرا ممکن است مورد تمسخر همسالان خود قرار گیرند.


باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار