مسجد کیک‌شکری ساخته فردی آلمانی در آفریقا+عکس
کد خبر: ۴۶۷۴
تاریخ انتشار: 2015 July 12    -    ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
مسجدی در بورکینافاسو واقع در غرب آفریقا از مساجدی است که با خاک رس و چوب ساخته شده و دارای معماری ساده و با معنویت زیاد خود، مسلمانان منطقه را در کل سال به ویژه در ماه مبارک رمضان به دور خود جمع می کند. ساختمان مسجد از خاک رس پوشیده شده و  135 سال قدمت دارد و مسلمانان پس از سالهای متمادی همچنان این مسجد را برای اقامه نماز انتخاب می کنند، زیرا از معنویتی خاص برخوردار است.

مسجدی شبیه کیک شکری در غرب آفریقا+تصاویر
 

این مسجد برای 800 نمازگزار ظرفیت دارد و این ساختمان را فردی آلمانی به نام «سیدیکی سانو» سال 1880 میلادی ساخته است و ساخت آن 10 سال به طول انجامیده و با وجود آنکه از معماری ساده ای برخوردار است دیوارهای آن مقاوم است و سالنی برای مصلی بانوان دارد. مسجد دیولاسوبا که از خاک رس ساخته شده با حالت مخروطی شکل خود شبیه کیک شکری است و دیوارهای آن به رنگ زرد تمایل دارد و سوراخ دیوارهای بیرونی مسجد به رنگ تنه درخت است.

مسجدی شبیه کیک شکری در غرب آفریقا+تصاویر
 

این مسجد با معماری متمایز خود با معماری اسلامی تفاوت دارد و از دور انگار سه مناره بلند دارد و مناره آن زمانی مکان ائمه جماعاتی بوده که مدت 5 تا 10 روز را در آن به عبادت پرداخته و خطبه های خود را از آنجا به گوش نمازگزاران می رساندند.

مسجدی شبیه کیک شکری در غرب آفریقا+تصاویر

 
از آغاز ماه مبارک رمضان مسجد مملو از جمعیت می شود  و مسلمانان در ماه مبارک رمضان، نماز خود را در مسجد می خوانند و در مراسم افطار جمعی شرکت می کنند.

مامادو واتارا، تاجر 34 ساله در این باره گفت: من مسلمانم و در ماه رمضان به مسجد می آیم و وقتی در این مسجد حضور دارم، احساس آرامش می کنم.

گفتنی است، مسلمانان 50 درصد از ساکنان بورکینافاسو را تشکیل می دهند.

شبستان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار