خیانت در زناشویی؛ به دقت بخوانید
کد خبر: ۴۵۹۵
تعداد نظرات: ۲۸ نظر
تاریخ انتشار: 2015 August 02    -    ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
آیا شما فکر میکنید تمام خیانت کاران با هدف خیانت به همسرشان وارد رابطه ای دیگر شده اند؟ نه ابداً ،خیانت معمولا از جایی آغاز میشود که تصورش را هم نمی کنید...
خیانت در روابط زناشویی:

پس لطفا با دقت بخوانید و عمیقا فکر کنید

آیا شما فکر میکنید تمام خیانت کاران با هدف خیانت به همسرشان وارد رابطه ای دیگر شده اند؟ نه ابداً ،خیانت معمولا از جایی آغاز میشود که تصورش را هم نمی کنید:از یک درد دل ساده با همکارتان ،دوست دوران مدرسه ، همسر دوست صمیمی و…اول فکر میکنید چقدر خوب درکتان میکند ،بعد تصور میکنید به عنوان یک انسان با او نزدیکی فکری دارید ،به مرور دلتان می خواهد بیشتر با او صحبت کنید چون حرف های او روی شما تأثیر دیگری دارد ،کم کم فکر میکنید فقط وقتی با او صحبت میکنید برایتان همه چیز خوب است حتی گاهی هیچ گله و شکایتی از همسرتان ندارید ولی برای دردودل با او از همسرتان شکایت میسازید (همسرم زشته، اصلا نمی فهمه من چی میگم ،منو درک نمی کنه و…)بعد یواش یواش: مراحل بروز خیانت های زناشویی

خیانت در زناشویی؛ به دقت بخوانید

خیانت یک شبه اتفاق نمی افتد بلکه طی مراحل و فرایند هایی روی می دهد که شناخت آن ها به پیشگیری به درمان خیانت کمک کند:

مرحله اول: مرحله ی اول آمادگی ذهنی شخص است. این آمادگی را شخص از محیط، همسالان، خانواده، رسانه ها و ... کسب می نماید، به گونه ای که احساس و نگرشی مثبت نسبت به بی وفایی پیدا می کند.

مرحله ی دوم: در دومین مرحله ی حرکت به سوی بی وفایی، ممکن است شخص با فردی خاص اشتغال ذهنی داشته باشد. اگر از شما پرسیده شود «در صورت فوت همسرتان با چه کسی ازدواج خواهید کرد؟» نام اولین شخصی که به ذهن تان می آید نشان می دهد که شما ممکن است در مرحله ی دوم و پیشرفته تر بی وفایی قرار داشته باشید. بنابراین در این مرحله به شخص خاصی فکر می کنید و حضور فیزیکی در اطراف آن شخص برایتان هیجان انگیز است. این شخص خاص در رویای شما حاضر می شود و شما به دنبال بهانه برای بودن در کنار او می گردید. در این جا ممکن است بی وفایی عاطفی روی دهد و حتی هنگام عشق ورزی با همسرتان چهره ی شخص خاص را در ذهن خود داشته باشید.

"طبقه بندی" در موضوع خیانت:


پاتریک همسر چارلین بود و در محل کار خود با زنی بنام کنی آشنا شد و با او رابطه نامشروع برقرار کرد. او از این رابطه بسیار خوشحال بود چون هیجانی که در رابطه با چارلین از دست داده بود را دوباره بدست آورده بود. اما اگر کسی از او سوال میکرد میگفت هیچ ارتباطی بین این دو نمیبیند و از زندگی زناشویی خودش هم بسیار راضی است. پاتریک موقع کار نمیتوانست معشوقه اش را از ذهنش دور سازد و گاهی با همسرش ، چارلین به یک متل میرفتند و با هم از عشق میگفتند. او از این همه سرزندگی و شادابی که بدست آورده بود شگفت زده بود و مطلب عجیب این بود که پاتریک وقتی به خانه می آمد «کنی» را کاملا فراموش میکرد و میتوانست چارلین را دوست داشته باشد ، بدون اینکه احساس گناه کند. در ذهنش یک بخش را به "چارلین "و بخش دیگر را به "کنی" اختصاص داده بود. این دو بخش کاملا از هم مستقل و مجزا بودند. روانشناسان این پدیده را طبقه بندی مینامند. معمولا یک همسر بی وفا دروغگوی ماهری میشود. آسیب شناسی وفاداری در زندگی زناشویی(دکتر دان،دیوید لاست)ردلتان می خواهد او را بیشتر ببینید وطولانی تر ببینید و…. بعد کم کم ذهنتان درگیر مقایسه او با همسرتان میشود و در بیشتر اوقات همسرتان در این مقایسه بازنده است همین باعث میشود روابطتان سرد وسرد تر شود ،چون شما کسی را دارید که با او درد ودل کنید وبرایش ناز کنید دیگر حوصله همسرتان را نخواهید داشت ودیگر به آن راحتی که رابطه را آغاز کردید نمی توانید از آن خارج شوید.دیدید خیانت مثل جانوری خزنده بی صدا ، بی دعوت وارد زندگی تان میشود وهمه آن را به خطر می اندازد .مراقب مرزهایتان باشید ، این تصور واهی من با دیگران فرق دارم ودر دام خیانت نمیافتم را دور بریزید میلیون ها نفر با همین تصور اشتباه در همین دام افتاده اند .زندگی را خوب زندگی کنید.

ﻫﯿﭻ ﺯن یا مردی ذاتا خیانتکار نیست؛
ﻗﺒﻞ ﺍﺯ اتهام زدن به طرف مقابل ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﺪ جمله ﺧﻮﺏ ﻓﮑﺮ کنید:

ﺍﮔر ﺑﻪ همسرت ﻣﺤﺒﺖ ﻧﮑﻨﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﺤﺒﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ
ﺍﮔر ﺑا همسرت ﺣﺮﻑ ﻧﺰﻧﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺣﺮﻑ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺯﺩ
ﺍﮔر ﺑا همسرت ﺗﻔﺮﯾﺢ ﻧﮑﻨﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻔﺮﯾﺢ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺮﺩ
ﺍﮔﺮ همسرت ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺟﻨﺴﯽ ﺭﺍﺿﯽ ﻧﮑﻨﯽ، ﺩﯾﮕﺮﯼ راضی‌اش ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ‏(ﺍﮔﺮ ﻫﻢ ﺧﯿﺎﻧﺖ نمی‌کند ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺣﻔﻆ ﺁﺑﺮﻭست ﻧﻪ ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺗﻮ‏)
ﺍﮔﺮ ﺑﺮﺍﯼ همسرت ﻫﺪﯾﻪ ﻧﺨﺮﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺧﺮﯾﺪ
ﺍﮔﺮ همسرت ﺭﺍ ﺩﺭﮎ ﻧﮑﻨﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺭﮐﺶ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ
ﺍﮔﺮ همسرت ﺭﺍ ﻭﻝ ﮐﻨﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﭼﺴﺒﯿﺪ
ﺍﮔﺮ همسرت ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﻧﮑﻨﯽ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺎﻭﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ

هیچ گاه خود را استثناء ندانید؛ ﺍﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭﻫﺎ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻝ تمام افراد ﻣﯽﺷﻮﺩ.
ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﯿﺪ ﻧﻪ ﻣــــﺮﺩ ﺧﯿﺎﻧﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﮐﺮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﺯﻥ.
نی نی سایت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
لینا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
1
39
همه چیز و نباید یکطرفه دید. درک طرفین باید متقابل باشه..یعنی اگه زن، شوهر را درک میکنه شوهر هم باید همسرشو درک کنه..ولی الان ادم های خیانتکار این موضوعو دستاویزی برای کارهاشون قرار میدن. ادم هایی که از ناراحتی اینکه همسرشون بهشون محبت نمیکنه یا درکشون نمیکنه میرن خیانت میکنن مشخصه که خودشون چقدر درک میکنن همسرشونو.
اسیبی که خیانت به یک فرد وارد میکنه هزاران برابر بیشتر از اسیبی هستش که درک نکردن همسر ممکنه بهش وارد کنه!!!
پاسخ ها
محمد
| |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
همینطور است. محبت کلید همه مشکلات است. اگر کسی نمی تواند به همسرش محبت کند جدا شدن بهتر از خیانت خواهد بود.
ناشناس
| |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
مشکل این طور نیست که شما میگید .
ما فرهنگی مشکل داریم . 3 حالت زیر وجود داره .
1 - مثل اعراب اگر کسی از لحاظ جنسی و روحی و روانی با همسرش نتونست زندگی کنه همسر دومی میگیره ولی همسر اولش می ماند و اگر هم خواست جدا میشود .
2 - کشور اروپائی که به راحتی به هم میگن ما دیگه نمیتونیم زندگی کنیم و جدا میشن
3 - کشور ایران که اگر دید نمی تواند زندگی کند جرات نمی کند نه زن دیگری بگیرد و نه طلاق بگیرد . حالا شما بگید چه کار کند .
حتما میگید خوب از اول دقت کنن با کی ازدواج میکنن . که درجواب میگم زنان ایرانی در ابتدای ازدواج متفاوت از شرایطی هستند که بعد از ازدواج هستند و همچنین به هرحال عدم تجانس بعدا به وجود می آید .
حسین مقدسی
| |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
اگر کسی به علت عدم تفاهم جدا بخواهد بشود به زور مهریه مجبور هست بماند . اگر جدا بشود ملقب به نامرد میشود . اگر مجددا ازواج کند خیانت میکند و اگر بماند که از زندگی خودش لذتی نمی برد . مشکل فرهنگی داریم شدید .
چرا سنت پیامبر را خیانت اسم گذاری میکنید
ناشناس
| |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
صحبت آقای ناشنای 15:48 و مقدسی به نظر من درسته . ولی متن خوب فوق در شرایطی نوشته شده که زن و شوهر ایرانی با تمام ویژگی هایی که شما گفتید می خواهند زندگی کنند ولی یواش یواش اقدامات خیانتکارانه رخ می دهد. نه اینکه اول از هم خسته شده یاشند بعد...
البته موافقم که در متن فوق شرایط زندگی زناشووی در ایران کمرنگه
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
18
19
وضعيت اقتصادي نقش مهمي در زندگي خانواده داره.
مردي كه صبح تا شب كار ميكنه و آخرشم هشتش گرو نهشه چكار كنه؟
حسن پرسپولیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
3
21
کاملا با متن موافقم.
درست است و هیچ کس از قصد و خودآگاه به همسرش خیانت نمیکنه.
لطفا خیلی مراقب خودتون و ارتباطتون باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
10
23
یه سری به شبکه های اجتماعی مثا اینستا گرام بزنید ببینید واقعا" کار ما به کجا کشیده . فساد و خیانت و کثافت از سر و کول جامعه داره بالا میره .

مملکت ما شده مثل یه تخم مرغ گندیده که پوستش سفید و قشنگه ولی وای از اون روزی که این تخم مرغ بیفته زمین و بشکنه .

بوی گندش دنیا رو بر میداره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
25
20
بعضى زنا هم لياقتشون خيانته.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
و خيلي از مردها....
ناشناس
| |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
اما تمامی انسانها لیاقت رفتار شرافتمندانه را دارند.
رفتاری که نیازی به پنهانکاری نداشته باشد.
يک زن
| |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
دوست عزيز توجه داشته باش که اگر زني خيانت کند همه اهل محل متوجه مي شوند همسرش آخرين کسي هست که مي فهمد اما اگر مردي خيانت کند اولين کسي که مي فهمد همسرش هست
حسن پرسپولیسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
0
9
کاملا با متن موافقم.
درست است و هیچ کس از قصد و خودآگاه به همسرش خیانت نمیکنه.
لطفا خیلی مراقب خودتون و ارتباطتون باشید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
7
dيك طرفه محبت كردن نميشه..وقتي هي محبت كني طرفت بهت محبت نكنه خوب كم كم دلسرد ميشي و انگيزه ات رو براي محبت كردن از دست ميدي...كاش ياد بگيريم همه چيز در زندگي متقابله...اگه كسي بهمون محبت ميكنه فكر نكنيم وظيفه ش..محبت ميكنه كه محبت ببينه
واقعیت غیر قابل انکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
4
7
خوب از لحاظ غریزی هم اقایون به سمت تنوع طلبی هدایت میشوند مگر اینکه سرکوبگر ماهری باشن وگرنه به نظر بنده حقیر این آمار وجود داره
1- حداقل بین 60 تا 70 درصد خانم های متاهل تمایل به خیانت دارند که حداقل 10 ال 15 درصد خیانت را انجام میدهند
2-بیش از 90 درصد آقایون تمایل به خیانت دارند که 30 تا 40 درصد این کا رو رانجام میدهند
نه پرسشنامه ای پخش کردم نه پایان نامه ای در این مورد انجام دادم اما واقعیت غیر از این نیست
باشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
21
0
یه روزی ازمهران مدیری درپایان یکی ازبرنامه های طنزش که اوائل پخش میشد پرسیده شد که چه غذایی رو بیشتردوست داره گفت قرمه سبزی وبیننده پشت تلفن بهش پاسخ دادکه چندروز میتونی پشت سرهم قرمه سبزی بخوری پاسخ دادحداکثر2روز بیننده بهش گفت برنامه ات مث اون قرمه سبزیه شده همش یه جوره حالاشما بگو یه زن یا یه مرد تاچندروز بایستی هرروزقرمه سبزی بخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منتظرپاسخم اگه چاپ شه
پاسخ ها
الهام
| |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
تا وقتی انسان و انسانیت رو با غذا و خونه و اتومبیل و بقیه مادیات مقایسه کنید اوضاع همینه که هست!
هموطن
| |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
ناشناس یا باشناس 13:33 جواب شما از نظر من اینه : وقتی زن یا مردی به طرف مقابل خودش در حد یه قرمه سبزی نگاه می کنه و نمی تونه چهارچوب منطقی و قانونی و شرعی خانواده رو تحمل کنه و دنبال تنوع طلبیه چنین کسی اصلا نباید ازدواج کنه و وارد حریم مقدس خانواده بشه می تونه تا آخر عمر مجرد بمونه تا هر روز مجبور نباشه قرمه سبزی رو تحمل کنه اون وقت هر روز یه فرد جدید یه تجربه جدید یه عشق !!!! جدید فقط ایراد این روش اینه که یهو سرتو برمی گردونی و می بینی تا خرخره توی لجن فرو رفتی .
حمید
| |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
جواب شما فقط اینه که براتون متاسفم. نمیدونم چی به شما بگم و چه برداشتی در مورد شما کنم. نمیدونم و نمیتونم قضاوت کنم. فقط میگم متاسفم. متاسفم ...یک ایرانی غیرت داره و شرف داره؟ شما یک زن یا یک انسان رو با قورمه سبزی مقایسه میکنی؟ یا اینکه شان خانواده رو با این سوالت زیر پا میذاری؟ هیچ فکر کردی که خودت هم از یک پدر و مادر متولد شدی؟ از دو انسان شریف؟ که فرزندی مث شما با دلخوشی به دنیا آوردند؟ با چه هدفی برای تولد شما اقدام کردند؟ با خود اندیشیده ای دوست بزرگوار؟ پس اگر تو ازدواج یک زن و مرد رو به قورمه سبزی تشبیه میکنی وجود خودت رو یا موجودیت خودت رو به چه چیزی تشبیه میکنی؟
متاسفم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
11
7
به هر حال تنوع خصوصا برای اقایان تو زندگی لازمه...
پاسخ ها
راوی
| |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
اگر بحثه تنوع هست ، پس این تنوع برای زن فرد هم باید باشد . در صورتیکه متأهل باشی ، می تونی این تنوع را برای زنت هم قبول کنی ؟ همینطوریکه برای خودت مجوز می دی !
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
9
10
اگر به فطرت و سرشت خلقت انسان و تفاوت آنها در زن و مرد به دقت توجه کنیم . واقعا به این نتیجه میرسیم که در مورد مردها اسمش خیانت نیست .
کم نیستند مردهائی که سرمایه عظیمی از محبت و مدیریت عاطفی و مالی دارند که امکان سرپرستی بیش از یک خانواده را دارند.
محروم کردن خانم ها از این موهبت دین و مکتب در انتها به زیان خود آنها خواهد بود.
این موارد بحث های روشنفکری و فمینیستی رو هم بر نمیتابد .
واقعیت سرشت و خلقت هست و از ابتدای خلقت بشر بوده و تاریخ بهترین فاضی است.
پاسخ ها
الهام
| |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
اون آقا اگه محبتش سرشاره بره به همسر و فرزندش که با هزار امید در کنار او زندگی می کنند محبت کنه!
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
4
7
هم در اسلام و هم در فطرت به ویژه برای مردها راهی برای تنوع گذاشته اند . ولی شرایط در بعضی مناطق فرق می کند .
iman
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
0
4
اصلا اینها بهانه های خوبی برای خیانت نیست.چه مردش چ زنش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
2
بعضي ها ژن خيانت مادرزادي دارن
چه تامين باشن چه نباشن خيانت مي كنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
0
1
اگر انسان با شریک زندگی خود رابطه عاطفی قوی و مثبت داشته باشد تمایل به روابط خارجی نخواهد داشت. .افرادی که در روابط خارجی گرفتار میشوند از پختگی فکری و روانی برای ازدواج برخوردار نیستند و و بنابر دلایل غیر موجه نظیر احساسات و بدون شناخت فرد مقابل ازدواج غیر منطقی امیکنند لذت تعهدی به زندگی مشترک ندارند .تنوع طلبی در بعد جنسی از جمله بیماریهای روانی است و باید درمان شود چون خود فرد بعد از گذشت دوره زمانی دچار عوارضی مانند احساس تنهایی اضطراب افسردگی و....خواهد شد . این افراد اگر درمان نشوند و ازدواج کنند قطعا خیانت خواهند کرد .
امیر5
|
United States
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
0
0
من ضمن احترام به تمام نظرات ارائه شده دوستان معتقدم امروزه ضرورت استفاده از علم و تکنولوژی با فرهنگ بومی و سنتی و مذهبی ما همخوانی ندارد . و همین امر باعث مشکلاتی است که به نام خیانت در جامعه مطرح می شود . بطور مثال :خواهر، همسر یا فرزند من وقتی قرار است در یک بانک کار کند که حداقل روزی 100 نفر مراجعه کننده مرد یا زن دارد بی شک در معرض دید این افراد قرار خواهد گرفت و از طرفی رفتارش نا خواسته طی چند سال با همکارش در اون بانک طبیعی می شود..!! بنابراین نوع همکلامی اش با همکار و مراجعه کننده از او فردی می سازد که دیگر مشابه اون خانم یا آقایی که صرفا در کار منزل فعال است نحواهد بود .
از طرفی جسم خسته ، تنوع برخورد افراد ، تیپ و شخصیتهای متفاوتی که در روز در معرض دید این زن یا مرد قرار میگیرند غیر مستقیم او را وادار به مقایسه این افراد با همسر خویش می کند و این موضوع باعث سرد شدن و .... در نهایت خیانت خواهد شد .
پس زندگی اجتماعی ما مثل گذشته دیگر سنتی و مذهبی نیست چون نیاز جامعه به حضور فعال بانوان در کنار آقایان در همه عرصه ها ضرورتی اجنتاب ناپذیر است و این امر نیز از بدیهیات جامعه کنونی است اما می توان آن را مدیریت کرد/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار