جیوه در محصولات آرایشی پرطرفدار!
کد خبر: ۴۵۴۹۳
تاریخ انتشار: 2016 August 08    -    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
بهتر است بدانید برخی محصولات پوستی می توانند به زیبایی پوست و مویتان آسیب وارد کنند و محتوای آن ها مملو از مواد جیوه ای مضر برای سلامتی پوست باشند؟
جیوه در محصولات آرایشی پرطرفدار!بهتر است بدانید برخی محصولات پوستی می توانند به زیبایی پوست و مویتان آسیب وارد کنند و محتوای آن ها مملو از مواد جیوه ای مضر برای سلامتی پوست باشند.بهتر است مراقب باشید محصولات ضد لک و کک و مک ،محصولات لایه برداری و …ممکن است جیوه داشته باشندطبق هشدار سازمان غذا و دارو آمریکا، برخی محصولات پوستی حاوی جیوه بوده و برای سلامت مضر هستند.
 
جیوه در محصولات آرایشی پرطرفدار!
 
بررسی برچسب کرم ها، صابون ها و لوسیون های پوست مهم است. در صورتیکه بر روی محصولات پوستی موادی همچون کلرید جیوه، جیوه سفید، کالومل یا جیوه درج شده باشد، فوراً مصرف آنها را متوقف کنید. طبق اعلام این سازمان، اگر مواد تشکیل دهنده محصولات بر روی آنها درج نشده بود، آن محصولات را استفاده نکنید.

به گفته این سازمان، جیوه غالبا در محصولات آرایشی با عنوان محصولات ضدپیری یا روشن کننده پوست که ادعای از بین بردن لکه های پیری، چین و چروک ها و کک و مک ها را دارند یافت می شود. برخی نوجوانان هم برای درمان آکنه از این محصولات استفاده می کنند.

به گفته محققان، قرارگیری در معرض جیوه می تواند مشکلات جدی برای سلامت به همراه داشته باشد. زنان باردار، کودکان شیرخوار و بچه های کوچک بسیار در مقابل این ماده اسیب پذیر هستند. جیوه می تواند به مغز و سیستم عصبی در حال رشد نوزاد اسیب برساند و مادران شیرده می توانند از طریق شیر، جیوه را به نوزادشان منتقل کنند.

دکتر آرتور سیمون، مشاور پزشکی ارشد سازمان بهداشت و دارو، در این باره می گوید: «اعضای خانواده ممکن است بخارات جیوه منتشرشده از این محولات را استنشاق کنند. کودکان ممکن است دستمال یا حوله های آلوده به جیوه را استفاده کنند. حتی لمس ساده صورت یا دست فرد آغشته به جیوه نیز قابل انتقال است.»
 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار