عکس‌های سلفی به چه معناست؟
کد خبر: ۴۵۳۶
تاریخ انتشار: 2015 July 11    -    ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
قرن ۲۱ به عنوان عصر ارتباطات شناخته شده است. در عصر حاضر هیچ ابزار مجازی کاربردی‌تر از شبکه های اجتماعی نیست. اعضای شبکه‌های اجتماعی، روزانه تعداد زیادی مطلب و عکس را در صفحه خود به اشتراک می‌گذارند که طی سال های اخیر عکس سلفی به عنوان مهم ترین علاقه‌مندی این گروه تبدیل شده است.

سوالی که پیش می‌آید این است که واژه سلفی به چه معناست؟ سلفی به عکس‌هایی گفته می‌شود که کاربران از خودشان می گیرند و اغلب بدون ویرایش در شبکه ها ارسال می کنند و در ایران از این عکس‌ها به عنوان «یهویی» یاد می کنند.

روانشناسان معتقدند با گرفتن عکس‌های سلفی ممکن است افراد عکس‌های خوبی تهیه کنند و در معرض دید دوستانشان قرار بدهند، اما تهیه این عکس ها را خوشایند نمی دانند، زیرا بر این باور هستند که کسانی که بیشتر از بقیه افراد عکس سلفی از خود در صفحه‌های اجتماعیشان منتشر می کنند، دچار نوعی مشکلات روحی و یا خودشیفتگی و اختلالات فکری و روانی هستند.

خودشیفتگی زمانی در فرد بروز می کند که به گمانش از بقیه جذاب‌تر است و این حس زمانی در فرد تقویت می‌شود که اطرافیان نیز از او تعریف و ستایش می‌کنند که این امر باعث می‌شود او به این کار تشویق شود، غافل از اینکه اینگونه رفتارها ممکن است باعث بروز اختلالات فکری و روانی در آینده شود.

البته باید توجه داشت که اگر در این کار زیاده روی نشود، به عبارتی به این کار اعتیاد پیدا نکند و در حد سرگرمی موقت و مجازی به آن نگریسته شود، نگرانی وجود ندارد. یک نکته باقی می‌ماند و آن این است که بدانیم هر چه در فضای مجازی آپلود می‌شود در حقیقت اگر در برابر دیدگان همه نباشد، در برابر دیدگان هکرها است.پس فضای مجازی حریم خصوصی ندارد.

آفتاب ری
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار