دانش آموزان ‌البرز نسبت به نرم کشوری چاق‌ترند
کد خبر: ۴۵۳۳
تاریخ انتشار: 2015 July 11    -    ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج گفت: اطلاعاتی که در پایگاه های سنجش دانش آموزان جمع آوری می شود تنها برای پیگیری خانواده نیست، ما نیز از اطلاعات به دست آمده درس گرفته و استفاده می کنیم.   بر اساس آنالیزهای صورت گرفته در سطح استان البرز به این نتیجه رسیدیم که در برخی نکات پزشکی مثل چاقی ما از نرم کشوری بالاتر هستیم، و این بدان معناست که بیشتر مشکل داریم و نه اینکه بهتر باشیم. این مثبت و افزایش نرم به نفع ما نیست. نرم کشوری ۵.۹ اما در استان البرز نرم چاقی حدود ۷ است.

دکتر معصومه جودکی افزود: این نتیجه به دست آمده نشان می دهد که در استان البرز دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه نسبت به نرم کشوری چاق ترند. در موضوع ذکر شده بسیاری از فاکتورها دخیل می باشند. خیلی از افرادی که در استان البرز ساکن هستند آپارتمان نشین هستند.

وی اظهار داشت: افرادی که در استانهای مرزی، شرق، غرب و … زندگی می کنند منازل و سبک زندگی آنها به گونه ای دیگر است. سبک زندگی ما در استان البرز، تغدیه و تحرک ما با مشکل مواجه است. فاکتورهای مرتبط با این موضوع را در نظر گرفتیم و برای این مسئله برنامه ریزی و اعلام کرده ایم.

رئیس مرکز بهداشت شماره یک کرج در خاتمه تصریح کرد: تنها اقدامی که برای مرکز بهداشت مقدور بوده آموزش تغذیه است که ما در هر مرکز بهداشتی درمانی یا مرکز سلامت جامعه یک کارشناس تغذیه داریم که مردم مشاوره رایگان خواهند داد. بعد دیگر این مسئله با سازمان ورزش و جوانان مرتبط می شود که با ازدیاد باشگاه های ورزشی به این مهم بپردازند و یا مدیریت شهری به گونه ای باشد که تفرج گاهها و فضای سبز بیشتر شوند که این موضوعات در سطح کارگروه سلامت استان البرز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مطرح شده است. ما نیز در سطح شهرستان کرج بحث آموزش، خانواده، تغذیه، گرایش نوجوانان و جوانان به ورزش و در مدارس نیز آموزش های لازم را آغاز کره ایم.
دانش روز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار