شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد
کد خبر: ۴۴۸
تاریخ انتشار: 2015 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با وجود افزایش میانگین غلظت تمام آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران همچنان در شرایط سالم قرار دارد.
محمد رستگاری روز چهارشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، در شرایط سالم قرار گرفته است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲. ۵ میکرون، با ۱۳عدد افزایش نسبت به روز گذشته در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۸۰ قرار گرفت.

به گفته وی، میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز درهمین مدت به ترتیب از ۲۵ به ۳۳ و از ۴۵ به ۵۷ افزایش یافته است.

وی افزود: ایستگاه‌های پارک رازی (منطقه ۱۱) با ۱۱۶، دروس (منطقه ۳) و دانشگاه تهران (منطقه ۶) هر دو با عدد ۱۱۲ و دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) آلوده‌ترین مناطق شهرستان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

رستگاری گفت: ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه ۱۸) با ۴۸، پارک سلامت (منطقه ۱۷) با ۵۲ و شهرداری منطقه چهار با ۵۸ نیز سالم‌ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار