قهرمان واقعی: نجات سه کودک از آتش
کد خبر: ۴۱۸
تاریخ انتشار: 2015 May 25    -    ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۱
قهرمان واقعی؛
خانم هیکوری از ساکنان آن محله، حادثه صبح ژانویه ۲۰۰۴ را اینگونه تعریف می‌کند: «مری در حالی که اسپری آتش‌نشانی پسرش در دستش بود با‌‌ همان لباس خانه به داخل حوض آب پرید».
نجات سه کودک از آتش مری اونس، پرستار بازنشسته در می‌سی سی پی (آمریکا)، پس از ریختن آب روی خود، به آتش زد تا جان چهار کودک را نجات دهد. مری در خانه بود که صدای انفجار خانه همسایه را شنید و بی‌معطلی به آتش زد. فرزندان دختر خواهرش ۲، ۳، ۵ و ۷ ساله در آتش گرفتار شده بودند.




او می‌گفت: «من باید آن‌ها را نجات می‌دادم، نه فقط چون از اعضای خانواده‌ام بودند، بلکه برای هر کس دیگر هم اینکار را انجام می‌دادم».

خانم هیکوری از ساکنان آن محله، حادثه صبح ژانویه ۲۰۰۴ را اینگونه تعریف می‌کند: «مری در حالی که اسپری آتش‌نشانی پسرش در دستش بود با‌‌ همان لباس خانه به داخل حوض آب پرید».

مری می‌گوید: «نمی‌توانستم مدت زیادی آنجا بمانم. احساس می‌کردم پوست صورتم دارد می‌سوزد. در دود غلیظ هیچ جا را نمی‌دیدم». اونس چند بار برگشت، خود را به آب زد و دوباره داخل خانه شد. بر اساس آنچه به روزنامه برانکلین کانتی تایمز گفته، او صدای فریاد کودکان را می‌شنید اما نمی‌توانست آن‌ها را ببیند.

او ابتدا کتی ۷ سایه را که نابینا هم بوده پیدا می‌کند و به سمت پنجره می‌آورد. او سپس بازگشته و دو کودک دیگر را نجات می‌دهد. به گفته تایمز، جیمین ۵ ساله نجات پیدا نکرد. گویا او از ترس گرد و غبار زیر تخت پنهان شده بود.

به دلیل این حادثه دلخراش، مری اونس از طرف صلیب سرخ آمریکا مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین جایزه سال ۲۰۰۴ برایپرستار قهرمان از طرف صنف پرستاران به او تعلق گرفت.

هرچند مری عمل خود را قهرمانانه نمی‌داند، امیدوار است که رهنمودی برای دیگران باشد. او به نیوزویک دات کام گفت: «یک پرستار واقعی دوست دارد جان دیگران را نجات دهد. او تنها برای نجات جان دیگران تلاش می‌کند. من یک قهرمان نیستم. من انسان هستم. من به دیگران کمک می‌کنم. شاید آن‌ها روزی به کسی دیگر کمک کنند».

سمیه رحمنی
huffingtonpost

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار