درمان های خانگی برای داشتن ابروهایی پهن
کد خبر: ۳۹۶۹
تاریخ انتشار: 2015 July 07    -    ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
ابروهای پهن و خوش حالت، زیبایی چهره شما را بیشتر می کنند در حالی که ابروهای نازک صورت تان را مسن تر و بی روح نشان می دهند.برای داشتن ابروهای پهن، روش هایی طبیعی را به شما معرّفی می کنیم.
ابروهای پهن و خوش حالت، زیبایی چهره شما را بیشتر می کنند در حالی که ابروهای نازک صورت تان را مسن تر و بی روح نشان می دهند.برای داشتن ابروهای پهن، روش هایی طبیعی را به شما معرّفی می کنیم. ابروی بسیاری از افراد به دلیل کندن و اصلاح بیش از حد، خیلی نازک می شود. گاهی اوقات هم ابروها به دلیل افزایش سن، کمبود تغذیه ای و یا شرایط پزشکی مانند کم کاری تیروئید، اگزما و طاسی منطقه ای نازک می شود. درمان های پزشکی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی هم می توانند منجر به ریزش مو از جمله در قسمت ابرو شوند. اگر ابروهایتان خیلی نازک است، می توانید مشکل تان را با درمان های طبیعی برطرف کنید.

درمان های خانگی برای داشتن ابروهایی پهن

در ادامه با ۱۰ راه برای داشتن ابروهای پهن آشنا می شوید.

۱- روغن کرچک

روغن کرچک موثرترین درمان برای افزایش رشد ابروها است. این روغن حاوی پروتئین، ویتامین، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هایی است که موها را نرم و درخشان نیز می کند. علاوه بر این، در برابر میکروارگانیسم هایی که مانع رشد مو می شوند نیز موثر است.
۱-    یک گوش پاک کن را به روغن کرچک آغشته کنید و به ابروهایتان بزنید.
2-   سپس ابروها را با نوک انگشتان به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید.
 ۳-    اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه یا در طول شب روی ابروها بماند.
 ۴-    سپس با آب ولرم و پاک کننده ای ملایم بشویید.
 ۵-    این کار را هر روز، به مدت چند هفته انجام دهید تا متوجه بهبودی شوید. هشدار: اگر روغن کرچک باعث سوزش یا حساسیت شد، دیگر از آن استفاده نکنید.

۲- روغن نارگیل

برای اینکه ابروهای پر داشته باشید، می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. پروتئین ها و مواد مغذی مانند ویتامین E و آهن موجود در روغن نارگیل، به داشتن ابروهای سالم و پر کمک می کنند. همچنین برای تیره تر کردن ابروها هم موثر هستند. ۱-    چند قطره روغن نارگیل را به نوک انگشتان خود بزنید و به ابروها بمالید. ۲-    چند دقیقه ماساژ دهید تا گردش خون افزایش پیدا کند. ۳-    بگذارید شب روی ابروها بماند. ۴-    صبح روز بعد ابروها را با آب گرم بشویید. ۵-    این کار را هر روز به مدت یک تا دو هفته انجام دهید تا متوجه تفاوت ضخامت ابروهایتان بشوید.

۳- روغن زیتون

img_big_oliveروغن زیتون هم برای ابروها مفید است و باعث افزایش رشد و ضخامت ابروها می شود. هم چنین به تیره شدن ابروها کمک می کند.
 •    ابروهای خود را قبل از خواب ۵ دقیقه با روغن زیتون گرم ماساژ دهید. اجازه دهید در طول شب روی ابروها بماند، سپس با آب گرم بشویید.
 •    هم چنین می توانید نصف قاشق چای خوری روغن زیتون را با چند قطره عسل مخلوط کنید. آن را به ابروهایتان بزنید و چند دقیقه ماساژ دهید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید. یکی از این درمان ها را یک مرتبه در روز انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

۴- آب پیاز

۷۶۳۰۵۶۱۳OnionJuiceآب پیاز هم به افزایش رشد و پرپشتی ابرو کمک می کند. آب پیاز حاوی سولفور است که تولید بافت کلاژن را که برای رشد مناسب ابرو لازم است، بهبود می بخشد. همچنین فولیکول های مو را تقویت می کند.
 ۱-    1 پیاز کوچک را رنده کنید و آب آن را بگیرید.
 ۲-    ابروها را با آب پیاز به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید.
 ۳-    اجازه دهید خشک شود، سپس آن را با آب سرد و پاک کننده ملایم بشویید.
 ۴-    این درمان را یک مرتبه در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

۵- زرده ی تخم مرغ


eggyolk_600x450موهای ابرو از پروتئین کراتین تشکیل شده و تخم مرغ هم منبعی غنی از پروتئین است. به همین دلیل برای ضخیم کردن موها موثر است.
 ۱-    1 تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید.
 ۲-    زرده را بزنید تا غلیظ شود.
۳-    آن را با استفاده از گوش پاک کن به ابروها بزنید.
 ۴-    بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ابرو بماند سپس با آب سرد بشویید.
 ۵-    این درمان پروتئینی را یک یا دو مرتبه در هفته انجام دهید تا به نتیجه ی دلخواه تان برسید.

۶- دانه شنبلیله


Fenugreek_hands_350دانه های شنبلیله هم به داشتن ابروهای پهن کمک می کنند و سرشار از پروتئین و نیکوتین و لسیتین می باشند که برای افزایش رشد مو موثر هستند. هم چنین به بازسازی فولیکول های مو کمک می کنند.
 ۱-    یک قاشق چای خوری دانه ی شنبلیله را حداقل به مدت ۵ ساعت در آب بخیسانید.
 ۲-    دانه های خیس خورده را آسیاب کنید تا خمیر شوند سپس کمی روغن نارگیل یا روغن بادام اضافه کنید.
۳-    خمیر را قبل از خواب روی ابروها بزنید.
 ۴-    بگذارید شب روی ابروها بماند.
 ۵-    صبح آن را با آب گرم بشویید.
 ۶-    این درمان را ۲ یا ۳ مرتبه در هفته، به مدت دو ماه انجام دهید.

۷- آلوئه ورا

aloe veraآلوئه ورا حاوی آنزیم هایی است که فولیکول های مو را تغذیه و به رشد و ضخامت آن ها کمک می کنند. حتی پوست اطراف ابروها را هم نرم می کند.
 •    ژل آلوئه ورا را از برگ آن جدا کنید. آن را به آرامی روی ابروها ماساژ دهید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی ابروها بماند و سپس با آب ولرم بشویید.
 •    راه دیگر این است که نصف قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را با کمی عسل یا روغن نارگیل مخلوط کنید. آن را به ابروهایتان بزنید. بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب گرم بشویید. یکی از این درمان ها را یک مرتبه در روز به مدت چند هفته انجام دهید.

۸- لیمو

eyebrowلیمو می تواند با پرپشت کردن ابروهایتان زیبایی شما را افزایش دهد. لیمو سرشار از ویتامین C و B و مواد مغذی دیگر است و به رشد مو کمک می کند.
 •    فقط کافی است یک برش لیمو را روی ابروهایتان بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ابرو بماند سپس با آب گرم بشویید.
 •    هم چنین می توانید پوست خرد شده ی لیمو ر ا در یک چهارم فنجان روغن نارگیل بگذارید. این محلول را به مدت حداقل ۱۵ روز در یک محیط خشک و خنک قرار دهید. وقتی محلول آماده شد، آن را هر شب قبل از خواب با استفاده از توپک های پنبه ای به ابروها بزنید. صبح روز بعد آن را بشویید. یکی از این درمان ها را روزی یک مرتبه انجام دهید تا ظاهر ابروهایتان بهتر شود. هشدار: تا دو ساعت بعد از زدن لیمو به ابروها در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید چون باعث می شود رنگ ابروها روشن شود.

۹- شیر

 می توانید برای داشتن ابروهایی زیباتر از شیر هم استفاده کنید. شیر حاوی پروتئین و مواد مغذی دیگری است که ریشه مو را تغذیه می کند و رشد مو را افزایش می دهد.
 ۱-    مقدار کمی شیر پر چرب را در کاسه ای بریزید.
 ۲-    یک توپک پنبه ای را به شیر آغشته کنید و به آرامی به ابروها بمالید.
 ۳-    اجازه دهید خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.
 ۴-    این درمان را تا وقتی که به نتیجه ی مورد نظر خود برسید، ادامه دهید.

۱۰- تغذیه ی سالم

Perfect-Beautiful-Eyebrowsبرنامه ی غذایی سالم برای داشتن ابروهایی پرپشت ضروری است.
•    مواد غذایی حاوی ویتامین A مانند فلفل دلمه ای قرمز، سیب زمینی شیرین و هویج میل کنید.
•    مواد غذایی حاوی ویتامین C مانند لیمو، فلفل دلمه ای، بروکلی، پاپایا و پرتقال را فراموش نکنید. •    مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند بادام، بادام زمینی، ریحان، اسفناج و زیتون را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.
 •    مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند پنیر، توفو، لوبیا، عدس و ماست هم بسیار مفید هستند.
 •    مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ مانند آواکادو، گردو، روغن زیتون و سالمون را مصرف کنید. 
 •    مواد غذایی سرشار از آهن مانند شیر، ماهی، سبزیجات و گوشت بدون چربی مصرف کنید. در صورت لزوم از مولتی ویتامین و مکمل استفاده کنید.

نکات

•    فولیکول های موی ابرو را هر روز با حرکات دایره وار و در جهت رویش مو ماساژ دهید.
•    از کندن و اصلاح بیش از حد ابروها خودداری کنید.
•    ابروها را بیش از حد آرایش نکنید.
•    وقتی از مداد ابرو استفاده می کنید، آن را به ابروها نفشارید.
•    ابروها را محکم نفشارید یا نخارانید.
•    استرس را کاهش دهید چون رشد ابروها را کند می کند.
•    حداقل ۶ ساعت در روز بخوابید تا رشد ابروها افزایش پیدا کند.
•    به مقدار کافی آب بنوشید تا موهایی ابریشمی و ابروهایی زیبا داشته باشید. وقتی ابروهایتان به اندازه کافی پر شد، آن ها را پیرایش کنید.

باغ دارو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار