هشدار: روی زخم ها بتادین نریزید!
کد خبر: ۳۹۶۱
تاریخ انتشار: 2015 July 05    -    ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
متاسفانه بسیاری از افراد به هنگام بروز حوادث و بیماری‌ها دچار وحشت شده و از سر دلسوزی دست به اقدامات جبران ناپذیر می‌زنند.

متاسفانه بسیاری از افراد در ارتباط با کمک‌های اولیه اطلاعات چندانی نداشته و همواره به هنگام وقوع حوادث اقدامات اولیه را نادرست انجام داده و با مشکلات خطرناکی روبرو می‌شوند.

حتی گاهی دیده شده است که افراد تحصیل کرده در شرایط اضطراری خطرناک عمل می‌کند. 
در اینجا به چند نمونه از بزرگترین اشتباهات روزمره اشاره می‌شود که نشان می‌دهد به وسیله‌ راهکارهایی چگونه می‌توان آنها را مدیریت کرد.

اشتباه اول: ضد عفونی کردن خراشیدگی‌ها به وسیله هیدروژن پراکسید، الکل، ید و یا بتادین 
اینکه زخم‌های تازه را ضد عفونی کنید، یک راه بسیار هوشمندانه است اما انتخاب ماده ضد عفونین کننده بسیار اهمیت دارد، اگرچه هیدروژن پراکسید ساختار از بین برنده جرم‌ها را دارد، اما استفاده از این ماده باعث می‌شود تا سلولهای پوستی را که مسئول بهبودی زخم‌ها هستند را از بین ببرد ضد عفونی با الکل نیز باعث سوزش شده و قادر است بافت سالم را از بین ببرد.

بهترین راه برای ضد عفونی کردن زخم‌ها این است که محل جراحت را زیر آب نگه داشته و شستشو داد پس از گرگرفتگی زخم می‌توانید از کمی آنتی بیوتیک مانند باسیترالین استفاده کنید.

اشتباه دوم: برای توقف خون‌ریزی بینی سر را به عقب کج کردن 
این امری طبیعی است که افراد به هنگام خون‌ریزی بینی بسیار وحشت‌زده شده و سر خود را به عقب کج می‌کنند. اما بهتر است بدانید که با این کار نه تنها باعث توقف خون‌ریزی نشده بلکه حجم بالایی از خون را وارد گلوی خود می‌کنید.

بهترین و سریع‌ترین راه بند آوردن خون‌ریزی این است که سر را به حالت عمود نگه دارید چرا که با این کار فشار رگ‌های خونی کاهش می‌یابد. همچنین می‌توانید هر دو سوراخ بینی را شسته و به مدت 15 دقیقه به وسیله دستتان بسته نگه دارید اگر شدت خون‌ریزی افزایش داشت می توانید زمان نگه داری بینی را طولانی کنید.

اشتباه سوم: نجات مصدومین تصادف

یکی از آسیب‌های خطر آفرین به هنگام تصادف نجات مصدومین توسط مردم عادی است که باعث آسیبهای جبران ناپذیری به ناحیه گردن و ستون فقرات می‌شود.به خصوص پس از تصادفات وسایل نقلیه که منجر به فلج شدن افراد می‌شود. 
بهتر است در این مواقع سریعا با امداد تماس گرفته و مطمئن شوید که راه تنفسی فرد مصدوم دچار مشکل نشده باشد.

همچنین لازم است از تکان دادن فرد مصدوم خود داری کرده و تا رسیدن آمبولانس صبر کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار