آغاز قطعی‌های موردی در کلان‌شهرها
کد خبر: ۳۸۹۶
تاریخ انتشار: 2015 July 04    -    ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
در حالی که پیش بینی پیک مصرف برق سال جاری به گفته مسئولان وزارت نیرو 51 هزار مگاوات است، در روزهای گذشته با رسیدن مصرف برق در ساعات پیک روز به مرز 49 هزار مگاوات، قطعی های موردی برق در برخی کلانشهرهای کشور آغاز شده است.

گزارش های مردمی حاکی از این است در هفته گذشته، ساکنان برخی مناطق در کلانشهر تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر و کرمان با قطعی های برق از چند دقیقه تا چند ساعت مواجه شده بودند.

در این خصوص یکی از شهروندان منطقه 10 تهران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: قطعی های چندساعته برق در میانه روز در هفته گذشته بسیار آزاددهنده بود چرا که نمی توانستیم از وسایل سرمایشی استفاده کنیم و جز مصرف آب راهی برای برون رفت از گرمای هوا در خانه نداشتیم.

این شهروند تهرانی در پاسخ به اینکه آیا با سامانه قطع برق تماس گرفتید، گفت: در تماس با سامانه 121 به صورت اتوماتیک اعلام شد که کارشناسان ما از قطعی برق منطقه شما مطلع هستند و اگر تا 2 ساعت آینده برق وصل نشد مجددا تماس بگیرید.

یکی از ساکنان منطقه 14 تهران در این باره گفت: قطعی های موردی برق برای ما در این فصل سال عادی است چرا که نمی توانند برابر با میزان مصرف، تولید داشته باشند و هر از چندگاه برق منزل مسکونی ما و دیگر شهروندان قطع می شود تا دوباره توازن شبکه برقرار شود.

در کلانشهر مشهد نیز یکی از ساکنان منطقه 8 این شهر در گفت وگو با خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه در این گرمای هوای کم سابقه در مشهد، قطعی آب نداریم اما متأسفانه قطعی برق داریم.

وی افزود: قطعی های موردی برق در محله ما و محله های اطراف که دوستان و آشنایان ما ساکن هستند به صورت پراکنده و از یک ربع تا یک ساعت اتفاق می افتد، در حالی که پیش از گرم شدن هوا قطعی برق نداشتیم.

یکی از شهروندان اهوازی نیز در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: قطعی های موردی برق را در اهواز هر از گاهی در طول سال داریم اما در این روزها تعداد قطعی های موردی بیشتر شده که در این گرمای هوا، قطع برق بسیار کلافه مان می کند.

این شهروند اهوازی که خود را ساکن منطقه 6 این شهر معرفی کرد، ادامه داد: در منطقه ما وضع بهتر است اما منزل بستگانم در حاشیه های شهر بیشتر با قطع برق مواجه می شوند.

تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار