تخریب المان میدان امام علی(ع) جوین با طوفان ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت +عکس
کد خبر: ۳۸۰۶۸
تاریخ انتشار: 2016 May 27    -    ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
متأسفانه هر ساله طی این فصل در شهرستان سبزوار شاهد حوادث تلخی هستیم که به علت طوفان‌های فصلی رخ می‌دهد، از آخرین آن‌ها می‌توان کشته و زخمی شدن چندین نفر در حوادث پنجم خردادماه شهر داورزن و سقوط المان در حال ساخت میدان امام علی(ع) جوین نام برد.

### 7 خرداد
 
المان میدان امام علی(ع) شهر نقاب که در محل دروازه قدیمی شهر تاریخی ۷۰۰ ساله آق قلعه و نزدیک بنای تاریخی مسجد این قلعه قدیمی در حال تکمیل بود با طوفان ۱۰۰ کیلومتری پنج خرداد تخریب شد.

### 7 خرداد
 
طوفان ۱۰۰ کیلومتری که در شهرستان داورزن با ریزش دیوار و تصادف زنجیره‌ای وسایل نقلیه در همان ساعات اولیه باعث کشته و زخمی شدن چندین نفر از جمله یک جوان ۳۰ ساله از روستای چشام شد، در شهرستان جوین در قسمتی دیگر از سبزوار قدیم باعث تخریب المان در حال ساخت میدان امام علی(ع) که در کنار مسجد تاریخی آق قلعه قرار دارد، گردید.

### 7 خرداد
 
به گفته یکی از کارشناسان شهرسازی شهرداری نقاب پس از بازدید از صحنه حادثه، علت سقوط سازه فلزی المان امام علی(ع) را ضعیف بودن اتصالات و بولت‌های فلزی، این سازه فلزی در مقابل طوفان بیان کرد. وی اضافه کرد: ارتفاع این سازه بیش از ۱۲ متر است.

### 7 خرداد
 
بر اساس اظهارات اداره هواشناسی سبزوار سرعت این طوفان بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در سبزوار اعلام شده است اما به دلیل استقرار نداشتن ایستگاه هواشناسی در جوین امکان اندازه‌گیری سرعت دقیق این طوفان وجود نداشت.
 
 
این پروژه که تا کنون در مدت پنج سال حدود یک میلیارد ریال برایش هزینه شده است، طراحی و ساخت آن از دور سوم شورای اسلامی شهر نقاب آغاز شده است که در این زمینه شهردار جوین درباره این حادثه بیان کرده است: کارشناس رسمی پروژه سازه‌های فلزی را مأمور کرده‌ایم تا با ارزیابی و ارائه نظر کارشناسی، چگونگی تخریب این پروژه افتتاح نشده را رسما اعلام کنند تا از طریق مجاری رسمی پیگیری شود. 
 
 
متاسفانه در این فصل هر ساله با وجود گردباد و طوفانهای فصلی شدید شاهد خسارت‌های زیادی بوده‌ایم که باید مسئولان به موقع هشدارها و اقدامات کافی برای جلوگیری از خسارت‌های پیش‌بینی نشده را انجام دهند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

### 7 خرداد
 
از جمله خسارت‌های سنگین چند سال گذشته در این فصل می‌توان سقوط چند دکل‌های برق خطوط ۴۰۰ کیلوولت شبکه برق خراسان در شهرستان خوشاب و سلطان آباد اشاره کرد که خسارت مالی سنگینی به شبکه برق خراسان وارد کرد. 
ابنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار