عجیب‌ترین دلایل اخراج از هواپیما
کد خبر: ۳۷۸۹
تاریخ انتشار: 2015 July 03    -    ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
وقتی سوار هواپیما می‌شوید باید بدانید که خلبان، مدیر این وسیله است. این مدیر همه مسائل را راهبری می‌کند و در موقع لزوم می‌تواند برای بهتر شدن شرایط پرواز از اهرم‌هایی که قانون در اختیارش داده استفاده کند.
 
یکی از این اهرم ها صدور حکم اخراج سرنشینان هواپیماست. این مطلب به نقل از سایت ODDEE؛ نگاهی دارد به عجیب ترین دلایلی که باعث اخراج یک سرنشین از هواپیما شده است. سعی نکنید خیلی این موارد را دور از ذهن بدانید یا به آن بخندید چراکه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد.»

کسی که سندرم تورت داشته باشد به طور مستمر می تواند یک تیک حرکتی یا صوتی را تکرار کند. همین مساله باعث شده بود که مایکل دویل، جوان آمریکایی از یک پرواز داخلی در این کشور اخراج شود. ماجرا این گونه بود که این جوان با یادآوری بمبگذاری در ماران بوستون به طور مرتب کلمه بمب را به زبان می آورد. مسئولان امنیتی فرودگاه با دیدن مدارک پزشکی او متقاعد شدند که وی می تواند در پرواز حضور داشته باشد، ولی از آن طرف، خلبان وی را یک تهدید امنیتی برای پرواز خود تلقی کرد و از او خواست از هواپیما بیرون برود. واقعا هم در شرایط فعلی صنعت هوانوردی اگر کسی به طور متمادی در یک پرواز کلمه بمب را بگوید؛ روان همه به هم می ریزد. این طور نیست؟

مشابه این اتفاق را یک نوزاد حدودا یک سال و نیمه هم به وجود آورد. وقتی او هنگام برخاستن هواپیما اراده کرد که به همه هواپیماهای مانده در باند فرودگاه «بای بای» بگوید، وقتی که مادر این نوزاد نتوانست فرزند خود را ساکت کند؛ مسافران گفتند که از این ماجرا سرسام گرفته اند و تهدید کردند که این پرواز را ترک خواهند کرد. نتیجه این جدال، اخراج مادر و فرزند از هواپیما بود.

در می 2013 دلیل عجیب تری برای اخراج یک مسافر از یک پرواز دیگر داخلی در آمریکا پیدا شد. یک زن، دقایقی بعد از این که هواپیما پرواز خود را شروع کرد؛ خواندن آوازی از ویتنی هیوستون، خواننده معروف را آغاز کرد. وقتی از این زن خواستند به کار خود خاتمه دهد او نپذیرفت و در نهایت هواپیمایی که قرار بود از لس آنجلس به نیویورک برود در فرودگاه کانزاس، فرود اضطراری کرد تا این زن به وسیله ماموران به بیرون از هواپیما هدایت شود. جالب است بدانید با وجود این که این زن به جرمی محکوم نشد، این هواپیما از پذیرفتن مجدد او و رساندنش به مقصد سر باز زد.

اما بشنوید از کانادا که در سال 2010، وقتی همه چیز برای یک پرواز خوب و آرام مهیا بود؛ رفته رفته دست ها روی بینی ها رفت و هر کسی به نوعی تلاش کرد دیگر از بینی خود برای نفس کشیدن استفاده نکند، چراکه بوی بسیار بدی در هواپیما متصاعد شده بود. پس از بررسی ها مشخص شد که این بو پس از ورود یک مرد به هواپیما ایجاد شده و از این رو از وی خواسته شد هواپیما را ترک کند.

رعایت نکردن شئونات و ادب دیگر دلیل عجیبی است که باعث اخراج از یک هواپیما شده است. در یک مورد که 3 سال پیش رخ داد؛ یک پسر جوان به خاطر پوشیدن نوع خاصی از شلوار جین که بسیار گشاد است و جیب های بزرگی دارد از انجام پرواز باز ماند. گفته شد که این نوع لباس پوشیدن، مخالف قواعد لباس هواپیمایی بوده است. از سوی دیگر مردی که دوبار پشت سر هم یک کلمه نامناسب را تکرار کرد به دلیل ناسزاگویی مجبور شد هواپیما را ترک کند. این مرد بعدها گفت که در آن لحظات در وضعیت طبیعی نبوده است.

نمونه دیگری از اخراج های عجیب و غریب در تابستان سال 2011 اتفاق افتاد. دو خواهر برای دیدن پدرشان که دچار حمله قلبی شده بود وارد هواپیما شدند، اما ناگهان یکی از آنها هم از غم پدر و هم به خاطر ترس از پرواز شروع به گریه کرد. از آنجا که گریه این دختر قطع نمی شد آنها از پرواز اخراج شدند تا بعد از بهتر شدن وضع این دختر با پرواز دیگری به شهر پدری مسافرت کنند.

اما شاید یکی از عجیب ترین دلایل برای اخراج از هواپیما، بلندی قد باشد. در بهار 2011 یک پرواز خطوط داخلی ایالات متحده مسافری با قد 2 متر و ده سانتی متر داشت. این مسافر تلاش کرد که صندلی کنار در خروج اضطراری را رزرو کند تا جای بیشتری برای پای خود داشته باشد، اما وقتی موفق نشد روی یک صندلی عادی نشست و پاهای خود را در راهرو قرار داد. همین مساله باعث شد از او بخواهند یا درست بنشیند یا از هواپیما خارج شود که چون اولی از توان این مرد خارج بود؛ به ناچار گزینه دوم را قبول کرد.

آخرین نمونه از این موارد مربوط به دختری بود که از یک سفر دانش آموزی برمی گشت، اما به طور غیرقابل کنترلی سرفه می کرد. نه آب خوردن و نه تائیدیه پزشک برای پرواز مانع این نشد که او و یکی از معلمانش از پرواز خارج شوند تا با پرواز بعدی و البته بعد از بهبود وضعیت دختر، به طرف مقصد حرکت کنند.

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار