جولان موش ها در این غذاخوری
کد خبر: ۳۷۶۴
تاریخ انتشار: 2015 July 02    -    ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مرتضی ممیزی اظهار کرد: برای افزایش نظارت در ماه مبارک رمضان و تشدید نظارت بر عوارضی‌های استان زنجان طبق تصمیمات اخذ شده در جلسات رؤسای شعب در هفته جاری، اکیپ ویژه گشت‌های مشترک سیار به بازرسی از این اماکن پرداختند.

وی با اشاره به اینکه این اکیپ‌ها با حضور رئیس شعبه ویژه بهداشت، بازرسان سازمان‌های صنعت معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و بازرس ویژه اداره بازرسی استان تشکیل شد، بیان کرد: در همین راستا گروه مذکور اقدام به بازرسی غرفه‌های موجود در عوارضی کردند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه  در طول بازرسی تخلفات متعددی ثبت و ضمن تشکیل پرونده برای رسیدگی به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد، اضافه کرد: تخلفات مشاهده شده شامل 17مورد عدم درج قیمت، تداخل صنفی 14 مورد، عدم رعایت ضوابط بهداشتی 14 مورد و نداشتن پروانه کسب به تعداد 16 مورد بود.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام گرفته تعدادی مغازه فروشنده صنایع دستی اقدام به فروش ساندویچ می‌کردند، گفت: با بازرسی انجام شده در حدود 60 کیلوگرم انواع سوسیس و کالباس جمع‌آوری شد.

ممیزی خاطر نشان کرد: همچنین در داخل یک مغازه نیز مقداری سوسیس بندری غیربهداشتی که به هیچ عنوان قابل مصرف انسانی نبوده در حضور بازرسان معدوم شد.

وی با بیان اینکه پس از انجام بازرسی از مغازه‌های واقع در عوارضی، اوضاع بهداشتی یک غذاخوری بین راهی مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در زمان بازرسی تعدادی موش از محل نگهداری مواد غذایی کشف شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه در حین بازرسی آشپزخانه همین غذاخوری تعداد 150 عدد مرغ 800 گرمی تاریخ مصرف گذشته نیز کشف شد، بیان کرد: همچنین در بازرسی‌های به عمل آمده مشخص شد، مواد غذایی گوشتی همانند کوبیده، جوجه و... در فضای آزاد و خارج از یخچال نگهداری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با مشاهده تخلفات مذکور مسئول واحد برای اعمال قانون و برخورد به شعبه ویژه بهداشت تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

 گفتنی است، در سال جاری برای دومین بار بازرسی از مغازه های واقع در عوارض‌ها انجام می‌گیرد، چرا که تعزیرات حکومتی استان زنجان از سال 94 نظارت بر غذاخوری‌های بین راهی را تشدید کرده و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار