راه‌اندازی نخستین مرکز ‌نگهداری دختران فراری در پایتخت
کد خبر: ۳۷۳۶
تاریخ انتشار: 2015 July 02    -    ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
مطالعات ما نشان داد که این دختران در مرحله اول اگر توسط یک مرکز نگهداری شوند بیشتر از فرار برایشان اتفاقی نمی‌افتد اما در غیر این‌صورت تا مرز تن‌فروشی، اعتیاد و سوءاستفاده جنسی نیز پیش می‌روند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی نخستین مرکز برای نگهداری دختران فراری در پایتخت خبر داد.

علی ربیعی در حاشیه مراسم ضیافت افطار در شیرخوارگاه آمنه اظهار کرد: ما مطالعه‌ای در مورد دخترانی داشتیم که به هر دلیل از جمله اجبار در ازدواج، تفاوت‌های بین‌نسلی، عشق در فضای مجازی و... از خانه فرار می‌کنند و به این دلیل بعد از این شرایط دیگر نمی‌توانند به خانه برگردند و تنها مکان برای آنها پاسگاه‌های کلانتری است.

ربیعی ادامه داد: در این شرایط به افرادی پناه می‌برند که مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. مطالعات ما نشان داد که این دختران در مرحله اول اگر توسط یک مرکز نگهداری شوند بیشتر از فرار برایشان اتفاقی نمی‌افتد اما در غیر این‌صورت تا مرز تن‌فروشی، اعتیاد و سوءاستفاده جنسی نیز پیش می‌روند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: ما گونه‌ای از خیر جمعی را برای شناسایی و نگهداری دختران فراری به راه انداختیم تا با شناسایی خانواده آنها، فضا را به‌لحاظ روانی برای بازگشت این دختران آماده کنیم.

ربیعی افزود: یکی از خیّرین برای تهیه ساختمان این اقدام پیش‌قدم شده است، نخستین مرکز در تهران و ظرفیت آن در ابتدا محدود است. آماری برای تعداد دختران فراری در دست نداریم به این دلیل که نمی‌توانیم همه آنها را شناسایی کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: نباید این دختران را به‌اجبار به خانواده برگرداند، اگر خانواده صلاحیت نگهداری ندارند، ممکن است فرار مجدد صورت بگیرد و بهزیستی باید از طریق مراجع قضایی برای این موارد چاره‌ای دیگر بیندیشد.

منبع: تسنيم

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار