تقویت سیستم دفاعی کودک با شیر مادر
کد خبر: ۳۷۲۲
تاریخ انتشار: 2015 July 02    -    ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
صدرالله کمالوند متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران افزود: اثر غذا در تکامل سیستم دفاعی بدن از دوره جنینی آغاز می‌شود و تغذیه دوران بارداری مادر نیز باید کافی و مناسب باشد.

وی گفت: بعد از تولد نیز تغذیه نوزاد بسیار مهم و حساس است و اگر این تغذیه با شیر مادر باشد، در آن صورت مواد و املاح کافی در اختیار کودک قرار می‌گیرد و کودک در برابر بسیاری از آسیب‌ها و خطرات مصون می‌ماند.

کمالوند تأکید کرد: تغذیه کودک با شیر مادر نه تنها ضامن رشد مناسب است، بلکه سیستم دفاعی کودک را تا سه برابر مقاوم کرده و عملکرد آن را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه شیرمادر هم ویتامین کافی و هم املاح کافی دارد، اظهار داشت: اگر سیستم ایمنی و دفاعی کودک در دوران جنینی و ابتدای تولد به طور مناسب رشد نکرده باشد، تا سال‌ها در مقابل عوامل بیماری‌زا نمی‌توانند نقش دفاعی کامل داشته باشد.

کمالوند گفت: کودک باید حداقل تا 6 ماهگی از شیرمادر تغذیه کند تا اینکه قدرت دفاعی و ایمنی بدن کامل شده و در برابر عوامل بیماری‌زا و آسیب‌ها بتواند بهترین واکنش را نشان دهد.

وی با اشاره به فواید مختلف تغذیه با شیر مادر برای کودک، مادر و حتی جامعه خاطر نشان کرد: متأسفانه در سالهای اخیر شاهد افزایش موارد تغذیه مصنوعی کودک بوده‌ایم که این موضوع علاوه بر کاهش سطح سلامتی جسمی کودک، سطح سلامتی روحی و روانی فرد را تا سالها و حتی تا پایان عمر نیز کاهش داده و در واقع مشکلات روانی این کودکان بیشتر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار