افزايش 2.3 برابري آلودگي هواي تهران
کد خبر: ۳۶۴۰
تاریخ انتشار: 2015 July 01    -    ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از افزايش 2.3 برابري آلودگي هواي شهر تهران در امسال خبر داد.
علي محمد شاعري ضمن بيان اين مطلب افزود: از ابتداي امسال تاکنون ، شاخص کيفيت هواي تهران فقط در63 روز، علامت «سالم» را نشان داده که اين رقم در مقايسه با سال گذشته، 20 روز کمتر بوده است.
وي ادامه داد: از ابتداي سال تاکنون، تهران30 روز هواي ناسالم داشته است در صورتي که در مدت مشابه سال 93 فقط13 روز هواي ناسالم را تهراني‌ها تجربه کرده اند.
شاعري گفت: به دليل ورود ريزگردهاي خارجي و همچنين گرد و غبار برخاسته از اراضي بياباني اطراف تهران ، هواي تهران در اکثر روزها خاکستري است.
رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران افزود: مديريت ناصحيح بر منابع آب، بيابانزايي و مصرف بي رويه انرژي‌هاي فسيلي علل اصلي آلودگي هواي کشور و کلانشهر تهران است.
به گفته وي به طور کلي ريزگردها براثر برخورد بادهاي مخالف و ايجاد همگرايي که موجب انتقال ذرات گرد و خاک از سطح زمين به ترازهاي بالاتر شده و به دنبال آن هوايي غبارآلود نمايان مي کند به وجود مي‌آيد.
شاعري افزود: آلودگي‌هاي هوا در شش ماه نخست سال عمدتاً مربوط به ريزگردهاي ناشي از بيابان هاي خارجي و داخلي است، اما منابع آلودگي هوا در6 ماه دوم سال مربوط به خودروها، موتورسيکلت و منابع خانگي، اداري و غيره است.

بر اساس اين گزارش؛ ايستگاه هاي پارک قائم با 43 روز هواي ناسالم، دانشگاه علم و صنعت 40 روز، ستاد بحران 38 روز و فرمانداري شهرري با 35 روز هواي ناسالم آلوده ترين ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران در سال 94 را به خود اختصاص داده اند.

خبرگزاری آریا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار