یک زن ایرانی در بین هیئت داوران جشنواره فیلم کن 2016 +عکس
کد خبر: ۳۶۳۵۷
تاریخ انتشار: 2016 May 10    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کمتر از یک روز دیگر جشنواره فیلم کن آغاز خواهد شد و امسال بار دیگر بسیاری از ایرانی ها منتظر درخشش اصغر فرهادی در این جشنواره هستند.

درحالی 69 جشنواره کن در فرانسه آغاز می شود که حضور یک هنرمند زن ایرانی در هیئت داوران جشنواره, باعث جذابیت بیشتر این دوره از جشنواره کن برای ایرانی ها شده است.

قصد داریم به معرفی هیئت داوران شصت و نهمین جشنواره فیلم کن بپردازیم پس با ما همراه شوید.

در این دوره از جشنواره اعضای هیئت داوران  از کشورهای مختلفی انتخاب شده اند که شامل هنرمندانی از ایران, دانمارک, ایالات متحده, ایتالیا, فرانسه, کانادا, مجارستان و استرالیا می باشد!

چهار زن و چهار مرد در کنار جورج میلر قرار گرفته و هیئت داوران را تشکیل داده اند و این 9 نفر باید برنده نخل طلای این دوره را مشخص کنند.


 یک زن ایرانی در بین هیئت داوران جشنواره فیلم کن 2016!

هیئت داوران جشنواره کن 1

 **رئیس هیئت داوران 69 جشنواره کن, جورج میلر (George Miller) استرالیایی است. او به عنوان کارگردان و نویسنده سالهاست که فعالیت می کند و چهره شناخته شده ای می باشد.

«جورج میلر»، فیلمساز موفقی است که  با فیلم سینمایی «مکس دیوانه: جاده خشم» در بین هنردوستان شناخته می شود.

**«ونسا پارادی» (Vanessa Paradis) خواننده و بازیگر سرشناس فرانسوی است. اگر میخواهید او را بهتر بشناسید بهتر است بگوئیم که او سالها همسر جانی دپ بود که پس از چندین سال زندگی مشترک از یکدیگر جدا شدند.

**«والریا گولینو» (Valeria Golino) بازیگر و کارگردان ایتالیایی است. این بازیگر از سال 2013 ساخت فیلم را نیز آغاز کرده اما همچنان به عنوان یک بازیگر موفق شناخته می شود.

**«مدس میکلسن» (Mads Mikkelsen)  بازیگر دانمارکی است که در گذشته برنده بهترین بازیگر مرد از جشنواره کن نیز شده است. اگر فیلم کازینو رویال  جیمز باند را دیده باشید مطمئنا این بازیگر را به یاد خواهید آورد.

**«لازلو نمس» (Laszlo Nemes) کارگردان تازه کاری است که در سال 2015 همه را شگفت زده کرد. او سال گذشته فیلم پسر شائول را در جشواره کن اکران کرد و سپس توانست جایزه بهترین فیلم خارجی گلدن گلوب و اسکار را نیز بدست آورد.

 یک زن ایرانی در بین هیئت داوران جشنواره فیلم کن 2016!

هیئت داوران جشنواره کن 2

 **«آرنو دپلشن» (Arnaud Desplechin) کارگردان و نویسنده فرانسوی است که امسال با فیلمی به نام روزهای طلایی توانست جایزه سزار را بدست آورد!

**«کریستین دانست» (Christian Dunst) بازیگر سرشناس آمریکایی است که در سالهای گذشته موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن از همین جشنواره کن شده است. شاید برای ما ایرانی ها فیلم مرد عنکبوتی معروف ترین فیلمی باشد که از این بازیگر امریکایی دیده ایم.

**«دونالد ساترلند» (Donald Sutherland) بازیگر سرشناس و قدیمی اهل کشور کاناداست که فیلم های زیادی بازی کرده و همچنان در زمینه بازیگری مشغول است.

**کتایون شهابی تهیه کننده سرشناس ایرانی است که در سال 1994 اولین شرکت خود با نام 'رسانه بین‌المللی شهرزاد' تاسیس کرد که یک کمپانی خصوصی بوده و به عرضه بین المللی فیلم های ایرانی می پرداخت.

او درسال 2012 شرکت دیگری با نام 'نوری پیکچرز' تاسیس کرد که فیلم‌های «قصه‌ها»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»  و فیلم «ناهید»در جشنواره کن ۲۰۱۵ از این کمپانی موفق به کسب جایزه شدند.

سیمرغ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار