بدرقه کردن مرد توسط همسرش
کد خبر: ۳۶۳۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2016 May 10    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
یک دیگر از مؤثرترین چیزهایی که سبب دوستی و استحکام روابط زوجین می شود اظهار علاقه و محبت بر زبان است ولی برخی افراد به گمان اینکه علاقه باید قلبی باشد و در عمل جلوه گر شود، از اظهار علاقه و محبت پرهیز می کنند و آن را نوعی ریا می شمارند
بدرقه کردن مرد توسط همسرش  زن باید هنگام بیرون رفتن شوهر از خانه او را بدرقه کند و چند قدمی پشت سرش برود و با مرد خداحافظی کند و نیز هنگام وارد شدن مرد به خانه با چهره‌ای گشاده و خندان به استقبال او برود و اگر چیزی در دست دارد با تکریم از او تحویل بگیرد که این عمل، محبت و صفا و صمیمیت زوجین را مستحکمتر می‌کند که در این رابطه در روایات آمده است که؛

 «جاءَ رجلٌ اِلی َرسولِ اللهِ (ص) فقالَ انَّ لِی زَوجهً اِذا دَخَلت تَلَقَّننی و اِذا خَرَجَت شَیَّعَتنی و اِذا رَأیتَنی مَهموماً قالَت لی، ما یُهمُّکَ اِن کُنتَ تَهتمُّ یَرزقُکَ فَقَد تَکفَّلُ لَکَ به غیرَکَ و اِن کُنتُ تَهتَهمَّ لاَمرِآخِرتکَ فَزادَکَ الله هماً فقالَ رَسولُ الله (ص) انَّ لله عُمّالاً و هَذهِ مِن عُمّالهِ لَ‌ها نِصفُ اَجرِالشَّهیدِ». [۱]

 مردی خدمت رسول خدا (ص) آمد و عرض کرد همسری دارم که هرگاه وارد خانه می‌شوم به استقبالم می‌آید و چون خارج می‌شوم بدرقه‌ام می‌کند و زمانی که مرا اندوهگین می‌بیند می‌گوید: اگر برای روزی (مخارج زندگی) غصه می‌خوری بدان که دیگری (خداوند متعال) آن را به عهده گرفته است و اگر برای آخرت غصه می‌خوری خدا اندوهت را زیاد کند (بیشتر به فکر آخرت باش) رسول خدا (ص) فرمود: خداوند در روی زمین عاملان و کارگزارانی دارد و این زن یکی از عاملان خداست او نصف پاداش شهید را دارد.

اظهار علاقه و ابراز محبت


یکی دیگر از مؤثر‌ترین چیزهایی که سبب دوستی و استحکام روابط زوجین می‌شود اظهار علاقه و محبت بر زبان است ولی برخی افراد به گمان اینکه علاقه باید قلبی باشد و در عمل جلوه گر شود، از اظهار علاقه و محبت پرهیز می‌کنند و آن را نوعی ریا می‌شمارند، روشن است که علاقه باید قلبی باشد و در عمل آشکار شود، اما بیان آن نیز در جای خود لازم است.‌گاه زن نسبت به علاقه شوهر دچار تردید می‌شود و نشانه صریح و اعتماد بخشی نمی‌باید که به او آرامش دهد. در این موقعیت بیان علاقه، همچون آبی است که بر آتش درون او پاشیده می‌شود و او را از التهاب درونی‌‌ رها می‌سازد.

زوج جوانی که با هم پیمان زناشویی را می‌بندند معمولاً بر مبنای علاقه درونی و عشق پاکی است که به یکدیگر دارند اما آنچه که در اسلام تأکید شد و محبت و الفت را میان زوج جوان افزایش می‌دهد اظهار و ابراز آن است که امام صادق (ع) در این رابطه فرموده‌اند؛

 «اذا اَحبَبتَ رَجُلاً فَأخبِرهُ بذلکَ فانَّه أَثبتَ لِلمَودهِ بَینَکُما» [۲] هرگاه شخصی را دوست داشتی دوستی خود را به او اعلام کن، زیرا این عمل انس و الفت را بین شما پایدار‌تر می‌کند.

البته از آنجایی که مردان قوی و خشن‌تر هستند و زنان موجود لطیف و حساس هستند باید همیشه مرد، به زن اطمینان دهد که از طرف او حمایت می‌شود و قطعاً این کار به نفع هر دوی آن‌ها می‌باشد و شادابی و شیرینی آن را نظاره گر خواهند بود.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند که: «قولُ الرُّجلِ لِلمَراهِ اِنّی اُحبُّکَ لایَذهبُ مِن قَلبِ‌ها ابداً» گفتن مرد برای همسرش که دوستت دارم، هرگز از دل زن بیرون نمی‌رود.

بنابراین زن و مردی که در پی تحصیل سعادت و خوشبختی تن به زندگی مشترک می‌دهند باید بدانند که آنچه که در تحصیل سعادت و خوشبختی زندگی زناشویی نقش اساسی را دارد ابراز محبت و تکریم یکدیگر است.
ساجده
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
3
6
صبح که داری میری زیاد سر صدا نکن خواب مارو بهم نزن درو پشت سرت (یواش) ببند؛ سردم نشه خوابم آشفته شه..!!!!
وقتی شوهر برمیگرده خونه:
داری میاد غذا بگیر بیار....
رسید دم در: این آشغالارو ببر بینداز سطل زباله سرکوچه....
و الخ...
عماد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
2
2
همه چيز زندگي امروزي ها و همهي مشكلاتي كه براي مردم و خانواده ها بوجود امده و مي ايد ازين شبكه هاي اجتماعي و گرو ه هاي مخفي است كه به شدت هم تاثيرات مخرب خود را مي گذارد .
وسط اين همه جريان پيدا كردن پرتغال فروش كار سختي نيست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
0
1
من يه زن شاغلم که همه درآمدمو صرف هزينه زندگي مي‌کنم زودتر از بقيه ميزنم بيرون و ديرتر برمي‌گردم. آيا من حقي ندارم؟ با کار بيرون و کار منزل؟ آيا تکريم مي‌شوم يا فقط تهمت و ناروا مي‌شنوم؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار