برخی اشتباهات در سفره های ایرانی
کد خبر: ۳۶۳۰۸
تاریخ انتشار: 2016 May 10    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات است.طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند.
برخی اشتباهات در سفره های ایرانی زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی
هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد وبلغم زاهستند.حال اگر همراه این غذاها،سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد.در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف نمایید.

2- خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی
مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات است.طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می شود.

برخی اشتباهات در سفره های ایرانی

3- حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد
طبع اغلب سبزی ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می کنند. سبزی ها سرشار از
مواد معدنی و ویتامین هستند؛ همچنین به علت دارا بودن فیبر،مانع یبوست می شوداما سالاد برخلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می کند.

نکته: بهترین ماده جهت شستشو و ضدعفونی سبزی:
سرکه و نمک دریا می باشد.

4- خوردن زیاد عدسی
عدس غذایی سودا زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می شود.اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش ازسایرحبوبات مصرف میکنند.در طب سنتی بر مصرف نخود بسیار تاکید شده است.خود دارای خاصیت سم زدایی، افزایش توان جنسی،
افزایش حافظه،تقویت قلب،خون سازی،استخوان سازی،جلوگیری از سفید شدن موها و دهها خاصیت دیگر ذکر شده است.

5- مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه
بسیار مضر می باشد و بلغم زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می گردد.بهترین زمان مصرف پنیر،وعده شام و به همراه مصلاحات آن (گردو، زیره، سیاه دانه و آویشن)می باشد.
آیا قسمت سفید پوست هندوانه را دور میریزید؟خوب است بدانید قسمت سفید هندوانه مملو از آمینواسیدی به نام سیترولین میباشد که به جریان خون و باز شدن رگ ها کمک میکند. میتوانید بخش سفید هندوانه را با کمی از بخش قرمز آن در مخلوط کن بریزیدوبنوشيد٠

خوراكى کشنده......
کارشناسان معتقدندجگر مرغ یک عامل بسیار خطرناک و کشنده برای بدن میباشددر جگر مرغ باکتری کمیپلو وجود دارد که می‌تواند باعث مسمویت،‌ بیماری، تب، فلج و حتی مرگ در افراد گردد.

آشپزی مثبت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار