ناگفته هاي حسن روشن از مرگ مهرداد اولادي
کد خبر: ۳۶۳۰۰
تاریخ انتشار: 2016 May 10    -    ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
اعلام دليل فوت ناگهاني فوتباليست محجوبي كه مي توانست پا جاي پاي بزرگان فوتبال ايران بگذارد يك زنگ خطر جدي براي فوتبال پرهياهوي ايران به شمار مي رود. مهرداد اولادي كه تا همين چند سال قبل يك استعداد بالقوه محسوب مي شد آرام آرام از فوتبال ايران محو شد تا اينكه به گفته سخنگوي قوه قضائيه به دليل مصرف الكل و مواد مخدر در 30 سالگي براي هميشه با فوتبال وداع كرد.

حسن روشن، ستاره فوتبال ايران در دهه 50 كه دست بر قضا سالها با مهرداد اولادي در محله تجريش همسايه بود روايتي عجيب و تكان دهنده از ماجراي انتقال او به بيمارستان شهداي تجريش را روايت مي كند و به خبرنگار ساعت 24،مي گويد: مهرداد پسر سر به زير و بي آزاري بود و رابطه دوستانه اي با هم داشتيم. روزي كه شنيدم اين اتفاق برايش رخ داده به بيمارستان رفتم تا از ماجرا با خبر شوم. كاركنان بيمارستان به من گفتند دو نفر با يك ماشين پرايد او را به بيمارستان رساندند و خودشان فرار كردند. به نظرم براي باخبر شدن از جزئيات اين اتفاق تلخ بايد آن دو نفري كه مهرداد را در بيمارستان رها كردند و رفتند، پيدا شوند. آن دو نفر حكم جعبه سياه را دارند و همه چيز را مي دانند.

پيشكسوت استقلال درباره كشيده شدن ستاره سابق دو تيم بزرگ پايتخت به سمت الكل و مصرف مواد مخدر، انگشت اتهام را به سوي دلالها نشانه مي رود و ادامه مي دهد: خيلي ها مي گويند مرگ مهرداد يك زنگ خطر براي فوتبال ايران است اما من مي گويم زنگ خطر از 10 سال قبل به صدا درآمده است. از همان زمانيكه دلالها آرام ارام وارد بازار مكاره فوتبال ايران شدند و هر بازيكني كه به آنها باج نداد به سرنوشت مهرداد اولادي دچار شد. خيلي از فوتباليستهايي كه زماني براي خودشان جلال و جبروتي دارند به علت باج ندادن به دلالها خانه نشين مي شوند و زماني هم كه گوشه گير مي شوند همان دلالها سراغ شان مي روند و آلوده شان مي كنند. مهرداد يكي از قربانيان بزرگ رخنه كردن دلالها در فوتبال ايران است.

مدير آكادمي باشگاه استقلال با مقايسه فضاي فعلي فوتبال ايران با چند دهه قبل مي گويد: زماني كه ما فوتبال بازي مي كرديم بزرگترين خلاف فوتباليستها سيگار كشيدن، آن هم دور از چشم مربي و همبازيانش بود اما برخي فوتباليستهاي فعلي خيلي راحت آلوده مي شوند و بايد مقابل جرياني كه مي خواهد ورزشكاران نخبه را به ورطه اعتياد بكشاند بايستيم. حسن روشن در پاسخ به اين پرسش كه اعلام كردن دليل فوت مهرداد اولادي چه تبعاتي براي فوتبال ايران خواهد داشت، پاسخ دو پهلويي مي دهد: اعلام دليل فوت اولادي براي فوتبال ايران يك ضريه سنگين است و براي اهالي فوتبال سرخوردگي به بار مي آورد اما از طرفي باعث مي شود آن فوتباليست جواني كه بنا به هر دليل غير موجهي شب زنده داري مي كند و سمت مواد مخدر و الكل مي رود درس عبرت  بگيرد و به راه راست برگردد.

 پيشكسوت استقلال صحبتهايش را با نقل يك خاطره از فضاي چند دهه قبل ورزش ايران خاتمه مي دهد: در دوران ما هرازگاهي يكي از قهرمانان ملي را انتخاب مي كردند و با كمك او مستندهاي عبرت آموزي مي ساختند. مثلا يك بار امامعلي حبيبي، اسطوره كشتي ايران و جهان را انتخاب كردند و مستندي به نام ببر مازندران تهيه شد. در آن فيلم حبيبي به ورطه اعتياد كشانده مي شود و در يك مسابقه در گوشه رينگ گرفتار مي شود و مسابقه را واگذار مي كند اما دوستانش سراغش مي روند و بعد از اينكه اعتياد را ترك مي كند دوباره به يك قهرمان ملي تبديل مي شود. اين مستندها بسيار آموزنده بود و به نظرم با همين كارهاي فرهنگي مي شود فضاي فعلي فوتبال ايران را تلطيف كرد.

روز نو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار